Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Na pytanie, czy Pan/Pani obawia się utraty pracy, twierdząco odpowiedziało 18,6 proc. ankietowanych pracowników. W badaniu podzielono Polskę na 6 regionów: w południowo-zachodniej części, czyli województwach dolnośląskim i opolskim, co czwarty pracownik obawia się o swoje miejsce pracy. To najwyższy wskaźnik ze wszystkich regionów. Nieco lepsze nastroje panują w regionie północnym, który obejmuje województwa: warmińsko-mazurskie, kujawsko-pomorskie i pomorskie (22,7 proc.), oraz południowym (22,3 proc.), czyli w województwach śląskim i małopolskim. Najmniej niepokojów odczuwają mieszkańcy ściany wschodniej - jedynie 10,4 proc. zatrudnionych obawia się utraty pracy.
Stabilny rynek pracy nie zmienia faktu, że już co drugi pracownik oczekuje wzrostu poziomu wynagrodzenia, tj. 55,8 proc. Nieco mniej, bo 39,3 proc. twierdzi, że w najbliższych miesiącach jego pensja się nie zmieni. Obniżenia obawia się zaledwie 2,9 proc. pracujących.
Z punktu widzenia pracodawców zdecydowana większość ankietowanych firm (81,2 proc.) zamierza utrzymać aktualny poziom płac. Jedynie 13,5 proc. planuje podwyżki wynagrodzeń dla pracowników. Pracodawcy zapytani o to, jakie czekają ich największe wyzwania w obszarze zatrudnienia w najbliższym czasie, wskazują na utrzymanie wykwalifikowanych pracowników na wszystkich szczeblach (72,5 proc.).
Co piąty pracujący (22,2 proc.) chce zmienić swoje obecne miejsce zatrudnienia w ciągu najbliższych dwóch lat.
Dane prezentowane w ramach Barometru Rynku Pracy V zostały przygotowane i opracowane na zlecenie Work Service S.A. przez instytut Millward Brown S.A.
ksk/bk
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 01.05.2016, 10:13 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |