Pobierz materiał i Publikuj za darmo
- PAIiIZ informuje:
PAIiIZ podpisała umowę z Międzynarodowym Stowarzyszeniem Bursztynników. Cel - współpraca na rzecz promowania polskiej branży bursztynnicznej.
Zgodnie z umową, PAIiIZ ma świadczyć usługi doradcze, organizować spotkania B2B i misje na branżowe targi zagraniczne dla firm jubilerskich zajmujących się obróbką bursztynu. - Agencja wesprze polskich bursztynników w poszukiwaniu partnerów biznesowych na całym świecie, również w Polsce – zapowiedział wiceprezes PAIiIZ Michał Dąbrowski.
– Budujemy polskie mega marki, wśród których jest już bursztyn, prezentowany na międzynarodowych targach dóbr luksusowych, doskonale znany i ceniony przez koneserów – zaznaczył wiceprezes Dąbrowski. Zwrócił uwagę, że branża dóbr luksusowych, w której Polska ma ogromny potencjał i która już notuje swoje sukcesy, to jeden z najszybciej rozwijających się segmentów rynku. – Już dziś możemy poszczycić się np. produkcją luksusowych jachtów czy łodzi, uznanych w świecie. Chcemy też, aby biżuteria bursztynowa stała się bezapelacyjnie polskim hitem eksportowym i polską marką – dodał.
- To długo oczekiwane porozumienie jest szansą na zwiększenie obecności polskich producentów branży bursztynniczej, szczególnie mikro i małych przedsiębiorstw na zagranicznych rynkach – podkreślił z kolei Jerzy Malicki, członek Międzynarodowego Stowarzyszenia Bursztynników. Zaznaczył, że polska biżuteria bursztynowa, to produkty najwyższej jakości, wykonywane przy wykorzystaniu innowacyjnych technologii, mogące z powodzeniem konkurować za granicą. - Liczymy, że ze wsparciem PAIiIZ branża, której 80 proc. światowej produkcji biżuterii jest produkowane w Trójmieście, stanie się polską megamarką, wizytówką kraju na międzynarodowych rynkach – dodał.
Ambicją obu stron jest także stworzenie odpowiednich warunków do powstawania nowych miejsc pracy w tym segmencie.
# # #
Międzynarodowe Stowarzyszenie Bursztynników z siedzibą w Gdańsku to organizacja, której celem jest m.in. podejmowanie działań dla zapewnienia trwałego rozwoju polskiego bursztynnictwa oraz zapewnienie bursztynowi bałtyckiemu dużej rozpoznawalności na świecie. Polski bursztyn jest ceniony przez konsumentów na Bliskim Wschodzie, Chinach czy Rosji. (PAIiIZ)
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi wyłączną i pełną odpowiedzialność za jego treść.(PAP)
kom/ ksi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 06.05.2016, 13:41 |
Źródło informacji | PAIiIZ |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |