Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wartość importu z Polski była siedmiokrotnie większa niż wartość kanadyjskiego eksportu do Polski. W 2015 r. polski eksport do Kanady wyniósł 1,7 mld dolarów; według kanadyjskich statystyk złożyły się na to przede wszystkim: maszyny, urządzenia elektryczne, produkcja lotnicza, a także meble i futra. Kanada eksportuje do Polski głównie: maszyny, surowce i paliwa oraz instrumenty medyczne i chirurgiczne, a wartość kanadyjskiego eksportu do Polski wyniosła w ub.r. 251 mln dolarów kanadyjskich.
Ta struktura polskiego eksportu związana jest z kanadyjskimi inwestycjami w Polsce, których wartość na koniec 2014 r. wyniosła 264 mln dolarów kanadyjskich. W Polsce są obecne firmy z branży lotniczej, jak Bombardier, Pratt&Whitney Canada, Heli-one; farmaceutycznej - Apotex, Valeant, teleinformatycznej i informatycznej – Redknee czy CGI, inżynierskiej – SNC-Lavalin, czy żywnościowej, jak McCain.
Polski eksport jest widoczny także w mniejszej skali. Polską żywność można znaleźć nie tylko w polskich sklepach, także w dużych kanadyjskich sieciach, są polskie sklepy meblowe, polskie kosmetyki, porcelana, pościel, nawet nieco odzieży i butów. Są też polskie jabłka. O zgodę Kanadyjskiej Agencji ds. Inspekcji Żywności (CFIA) na ich import starano się od 2012 r., polskim ogrodnikom pomogło wprowadzenie przez Rosję embarga w sierpniu 2014 r. CFIA wydała zgodę pod koniec października 2014 r.
Kanadyjskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce mogą korzystać z pomocy oferowanej przez rządową agencję Export Development Canada (EDC).(PAP)
lach/kar/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 08.05.2016, 17:05 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |