Newsletter

Polska ważnym partnerem handlowym Kanady

08.05.2016, 17:05aktualizacja: 08.05.2016, 17:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Polska jest najważniejszym partnerem handlowym Kanady w Europie Środkowo-Wschodniej, a według danych kanadyjskich dwustronne obroty handlowe wyniosły w ub.r. 2,2 mld dolarów kanadyjskich.

Wartość importu z Polski była siedmiokrotnie większa niż wartość kanadyjskiego eksportu do Polski. W 2015 r. polski eksport do Kanady wyniósł 1,7 mld dolarów; według kanadyjskich statystyk złożyły się na to przede wszystkim: maszyny, urządzenia elektryczne, produkcja lotnicza, a także meble i futra. Kanada eksportuje do Polski głównie: maszyny, surowce i paliwa oraz instrumenty medyczne i chirurgiczne, a wartość kanadyjskiego eksportu do Polski wyniosła w ub.r. 251 mln dolarów kanadyjskich.

Ta struktura polskiego eksportu związana jest z kanadyjskimi inwestycjami w Polsce, których wartość na koniec 2014 r. wyniosła 264 mln dolarów kanadyjskich. W Polsce są obecne firmy z branży lotniczej, jak Bombardier, Pratt&Whitney Canada, Heli-one; farmaceutycznej - Apotex, Valeant, teleinformatycznej i informatycznej – Redknee czy CGI, inżynierskiej – SNC-Lavalin, czy żywnościowej, jak McCain.

Polski eksport jest widoczny także w mniejszej skali. Polską żywność można znaleźć nie tylko w polskich sklepach, także w dużych kanadyjskich sieciach, są polskie sklepy meblowe, polskie kosmetyki, porcelana, pościel, nawet nieco odzieży i butów. Są też polskie jabłka. O zgodę Kanadyjskiej Agencji ds. Inspekcji Żywności (CFIA) na ich import starano się od 2012 r., polskim ogrodnikom pomogło wprowadzenie przez Rosję embarga w sierpniu 2014 r. CFIA wydała zgodę pod koniec października 2014 r.

Kanadyjskie firmy zainteresowane inwestycjami w Polsce mogą korzystać z pomocy oferowanej przez rządową agencję Export Development Canada (EDC).(PAP)

lach/kar/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.05.2016, 17:05
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ