Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na uwagę zasługuje skala całego projektu. Badania Daymakerindex 2016 prowadzone były w Polsce, Szwecji, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Norwegii. Polska edycja obejmowało 19 branż oraz 152 sieci handlowych - łącznie 760 sklepów.
Celem badania była ocena i analiza obsługi klienta w handlu detalicznym na poziomie ogólnoeuropejskim. Badanie zostało zrealizowane metodą Tajemniczy Klient, co oznacza, że wybrane sklepy nie były informowane, że wezmą udział w teście.
Najlepsze sieci handlowe, które dostarczają klientom najbardziej pozytywnych doświadczeń zakupowych, osiągnęły indeks na poziomie 100%-80%. W kategorii RTV-AGD liderem jest NEONET:
Sklepy RTV-AGD
Daymakerindex 2016
NEONET
91%
Media Expert
88%
Komputronik
86%
Media Markt
86%
Saturn
75%
Sony Center
68%
Euro RTV AGD
67%
Sieci z najwyższym indeksem jakości wyróżniają się wysokim poziomem interakcji z klientem. Badanie wykazało, że klienci, których powitano w sklepie słowami "Dzień dobry", mieli średnio o 18% lepsze wrażenie na temat sklepu, niż klienci, których od progu nie powitano, i w każdym z aspektów oceniali sklep wyżej.
Poziom obsługi klienta w danym sklepie mierzony jest nie tylko jakością kultury osobistej sprzedawców. Dlatego obserwatorzy mieli za zadanie ocenić aż 12 kluczowych obszarów obsługi klienta: uwagę sprzedawcy, jego kompetencje i poziom zaangażowania, powitanie klienta, poznanie jego potrzeb, zaproponowanie konkretnego produktu, przedstawienie zalet produktu i przetestowanie go, przedstawienie dodatkowej oferty, pomoc w podjęciu decyzji i ogólny poziom zadowolenia z wizyty w sklepie.
"W sklepach z elektroniką i sprzętem AGD dokonujemy zakupów kilka razy w roku. To nie są delikatesy, w których klient codziennie nabywa pieczywo. Dlatego sprzedawcy RTV-AGD mają niełatwe zadanie. Muszą pozytywnie zapaść w pamięć klientom, którzy być może dopiero za kilka miesięcy poczują potrzebę wymiany lub zakupu nowego sprzętu" - wyjaśnia Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, brand manager NEONET.
Przypomnijmy, że dla NEONET to nie jest pierwsze tego typu wyróżnienie. W tym roku ogólnopolska sieć sklepów z asortymentem AGD, RTV, IT po raz szósty w historii zdobyła Gwiazdę Jakości Obsługi.
"W naszych sklepach audyty Mystery Shopping przeprowadzane są regularnie na wewnętrzne potrzeby sieci. Nie po to, by kontrolować sprzedawców, ale przede wszystkim by wspierać placówki detaliczne w procesie sprzedażowym, eliminując największe problemy i pułapki obsługi klienta" - dodaje Maciaszczyk-Sobolewska.
KONTAKT:
Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska
tel. kom. +48 696 402 272
e-mail: katarzyna.maciaszczyk@neoidea.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.05.2016, 13:11 |
Źródło informacji | www.neonet.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Zmiana godzin operacji na trasie Warszawa - Bydgoszcz. Idealne rozwiązanie dla biznesu
Polskie Linie Lotnicze LOT, wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku, zmieniają godziny operacji na trasie Warszawa–Bydgoszcz. Od sezonu zimowego 2025/2026 bezpośrednie rejsy będą realizowane w rozkładzie nocnym, przy zachowaniu dotychczasowej liczby połączeń - 6 rejsów tygodniowo.- 10.07.2025, 15:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT
-
Image
WeNet i Firmao łączą siły - Grupa WeNet z większościowym pakietem udziałów w Firmao
18 czerwca 2025 roku Grupa WeNet powiększyła swoje portfolio o nową spółkę - Firmao Polska, dostawcę nowoczesnych rozwiązań do zarządzania małymi i średnimi przedsiębiorstwami. To kolejny krok w realizacji ogłoszonej w tym miesiącu nowej strategii rozwoju Grupy, ukierunkowanej na tworzenie kompleksowego ekosystemu wspierającego firmy z sektora MŚP. Dzięki tej transakcji WeNet - lider w zakresie internetowego marketingu dla małych i średnich firm w Polsce oraz pionier w zastosowaniu technologii AI - poszerza swoją ofertę o innowacyjne systemy operacyjne do zarządzania małą firmą oraz rozwiązania wspomagające codzienne zarządzanie biznesem.- 10.07.2025, 14:39
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: WeNet
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ