Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na uwagę zasługuje skala całego projektu. Badania Daymakerindex 2016 prowadzone były w Polsce, Szwecji, Finlandii, Francji, Hiszpanii, Niemczech i Norwegii. Polska edycja obejmowało 19 branż oraz 152 sieci handlowych - łącznie 760 sklepów.
Celem badania była ocena i analiza obsługi klienta w handlu detalicznym na poziomie ogólnoeuropejskim. Badanie zostało zrealizowane metodą Tajemniczy Klient, co oznacza, że wybrane sklepy nie były informowane, że wezmą udział w teście.
Najlepsze sieci handlowe, które dostarczają klientom najbardziej pozytywnych doświadczeń zakupowych, osiągnęły indeks na poziomie 100%-80%. W kategorii RTV-AGD liderem jest NEONET:
Sklepy RTV-AGD
Daymakerindex 2016
NEONET
91%
Media Expert
88%
Komputronik
86%
Media Markt
86%
Saturn
75%
Sony Center
68%
Euro RTV AGD
67%
Sieci z najwyższym indeksem jakości wyróżniają się wysokim poziomem interakcji z klientem. Badanie wykazało, że klienci, których powitano w sklepie słowami "Dzień dobry", mieli średnio o 18% lepsze wrażenie na temat sklepu, niż klienci, których od progu nie powitano, i w każdym z aspektów oceniali sklep wyżej.
Poziom obsługi klienta w danym sklepie mierzony jest nie tylko jakością kultury osobistej sprzedawców. Dlatego obserwatorzy mieli za zadanie ocenić aż 12 kluczowych obszarów obsługi klienta: uwagę sprzedawcy, jego kompetencje i poziom zaangażowania, powitanie klienta, poznanie jego potrzeb, zaproponowanie konkretnego produktu, przedstawienie zalet produktu i przetestowanie go, przedstawienie dodatkowej oferty, pomoc w podjęciu decyzji i ogólny poziom zadowolenia z wizyty w sklepie.
"W sklepach z elektroniką i sprzętem AGD dokonujemy zakupów kilka razy w roku. To nie są delikatesy, w których klient codziennie nabywa pieczywo. Dlatego sprzedawcy RTV-AGD mają niełatwe zadanie. Muszą pozytywnie zapaść w pamięć klientom, którzy być może dopiero za kilka miesięcy poczują potrzebę wymiany lub zakupu nowego sprzętu" - wyjaśnia Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska, brand manager NEONET.
Przypomnijmy, że dla NEONET to nie jest pierwsze tego typu wyróżnienie. W tym roku ogólnopolska sieć sklepów z asortymentem AGD, RTV, IT po raz szósty w historii zdobyła Gwiazdę Jakości Obsługi.
"W naszych sklepach audyty Mystery Shopping przeprowadzane są regularnie na wewnętrzne potrzeby sieci. Nie po to, by kontrolować sprzedawców, ale przede wszystkim by wspierać placówki detaliczne w procesie sprzedażowym, eliminując największe problemy i pułapki obsługi klienta" - dodaje Maciaszczyk-Sobolewska.
KONTAKT:
Katarzyna Maciaszczyk-Sobolewska
tel. kom. +48 696 402 272
e-mail: katarzyna.maciaszczyk@neoidea.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 10.05.2016, 13:11 |
Źródło informacji | www.neonet.pl |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Polska w centrum europejskiej chmury. Oktawave już dziś buduje technologię przyszłości
Oktawave, polski dostawca usług chmurowych, znalazł się w elitarnym gronie 19 firm z siedmiu krajów Unii Europejskiej wybranych do realizacji największego dotychczas projektu IPCEI-CIS, skoncentrowanego na cyfryzacji. Celem inicjatywy jest wzmocnienie europejskiej suwerenności cyfrowej. W przedsięwzięciu bierze udział ponad 120 partnerów z 12 państw, a jego budżet obejmuje 1,2 miliarda euro wsparcia publicznego oraz 1,4 miliarda euro inwestycji prywatnych.- 13.10.2025, 14:11
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Oktawave
-
Image
BingX i John Terry łączą siły, aby podzielić się „Planem doskonałości" na TOKEN2049 w Singapurze
- 13.10.2025, 13:40
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Dżek powraca. Edukacja ekonomiczna dla młodej widowni - „Bankructwo małego Dżeka” na scenie Teatru Starego
11 października 2025 r. w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie odbyła się premiera spektaklu „Bankructwo małego Dżeka” według powieści Janusza Korczaka. To wyjątkowe wydarzenie oraz spotkanie ekspertów zajmujących się edukacją ekonomiczną i promowaniem przedsiębiorczości, było częścią oficjalnej inauguracji obchodów 125-lecia istnienia Spółdzielczości Uczniowskiej w Polsce. Doskonale wpisuje się także w Międzynarodowy Rok Spółdzielczości ustanowiony przez Organizację Narodów Zjednoczonych (ONZ).- 13.10.2025, 11:12
- Kategoria: Ludzie i kultura
- Źródło: Warszawski Instytut Bankowości
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ