Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Aby być na bieżąco z rynkiem pracy i aktualnymi oczekiwaniami firm 42 proc. badanych szuka informacji w internecie. 41 proc. osób odpowiedziało, że wiedzę dotyczącą najnowszych trendów na rynku pracy, pozyskuje z rozmów ze znajomymi z branży. Jednocześnie, 26 proc. Polaków regularnie śledzi pojawiające się oferty pracy.
Zdaniem blisko połowy (49 proc.) pracujących Polaków, nasze perspektywy na znalezienie lepszego zatrudnienia w innej firmie zwiększają się dzięki regularnemu śledzeniu ofert pracy. Zarazem zmiana pracodawcy to często bardzo dobry sposób na przeciwdziałanie „niskopłacyzmowi”, na który narzeka 70 proc. pracujących Polaków.
W badaniu respondenci wskazują również kolejne korzyści z regularnego obserwowania rynku pracy. Zdaniem 24 proc. Polaków, pozwala nam to na stałe aktualizowanie niezbędnej wiedzy w kontekście kompetencji pożądanych obecnie przez pracodawców.
"Powinniśmy traktować rynek pracy jak dobrego znajomego, z którym warto być w kontakcie. Obserwując trendy i oczekiwania pracodawców, mamy szansę na bardziej realny obraz samego siebie, swoich kompetencji. Jednocześnie, jeżeli widzimy gdzieś luki, obszary do rozwoju, możemy świadomie podjąć decyzję, w jakim kierunku chcemy zmierzać, czego chcielibyśmy się jeszcze nauczyć" – przekonuje Sabina Dąbrowska-Olbryś z Grupy Pracuj.
Aż 59 proc. badanych twierdzi, że ich praca wiąże się z dużym stresem. Złe samopoczucie w obecnej firmie możemy zniwelować, będąc na bieżąco z rynkiem pracy. Będzie to możliwe m.in. dzięki systematycznej analizie naszej sytuacji zawodowej, w tym za sprawą analizy ofert pracy.(PAP)
luo/ pz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.05.2016, 11:09 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |