Newsletter

Eksperci: aby wzrosło spożycie soków, potrzebna jest edukacja

22.05.2016, 12:18aktualizacja: 22.05.2016, 12:18

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Konsumpcja soków jest stale zbyt niska, gdyż konsumenci nie do końca są przekonani o ich wartości - uznała grupa ekspertów z Czech, Litwy, Słowacji, Rumunii i Polski. W krajach tych prowadzona jest kampania promująca spożywanie soków i musów.

Od roku trwa unijna kampania "Soki i musy - witaminy w smart formie", która ma zachęcić do częstszego picia soków i musów. Prowadzona jest ona w pięciu krajach, w których spożycie soków jest niższe od średniej unijnej, tj. 13 litrów na osobę rocznie i dużo poniżej zaleceń WHO (1 szklanka dziennie). Organizatorem kampanii jest Krajowa Unia Producentów Soków (KUPS).

Roczne spożycie soków w Polsce w 2014 r. wyniosło ok. 12 litrów na osobę, w Czechach - 5,2, w Słowacji - ok. 4, na Litwie - 4,8, a najmniej w Rumunii - tylko 1 litr. Dla porównania w Niemczech konsumpcja soków w 2014 r. wynosiła 30 litrów na mieszkańca.

Kampania promuje także spożycie musów owocowo-warzywnych. Musy jako nowa kategoria "wartościowych i wygodnych przekąsek owocowych oraz warzywnych" weszły na polski rynek dopiero w 2013 r. i wiedza na ich temat jest jeszcze niewielka.

Na zlecenie KUPS przeprowadzono dwa badania konsumenckie - w marcu 2015 r. i po roku kampanii w lutym 2016 r. W badaniu wzięło udział w każdym z krajów 300 kobiet w wieku 25-25 lat, mających małe dzieci. Z badań wynika, że we wszystkich krajach soki owocowe są popularne, bo prawie każda kobieta deklarowała, że w jej gospodarstwie pije się soki. Trochę mniej spożywa się soków warzywnych. Polska jest pod tym względem liderem. (PAP)

awy/ gma/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 22.05.2016, 12:18
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ