Newsletter

Czy Polacy umieją dbać o swoje ubrania?

24.05.2016, 12:45aktualizacja: 24.05.2016, 12:45

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Leifheit fot.3
Leifheit fot.3
ARC Rynek i Opinia na zlecenie Leifheit Polska przebadała obyczaje Polaków, w zakresie pielęgnacji odzieży. Okazuje się, że tylko nam się wydaje, że właściwie obchodzimy się ze swoimi ubraniami!

Większość Polaków, we własnej ocenie, wystarczająco dobrze dba o swoje ubrania, jednak blisko 60% zdarzyło się zniszczyć odzież przez nieprawidłową pielęgnację. Wyniki przeprowadzonego na zlecenie Leifheit Polska badania pokazują, że Polacy, choć deklarują znajomość symboli umieszczanych na metkach, mają często problem z ich poprawnym odczytywaniem.

"Postanowiliśmy przyjrzeć się bliżej obyczajom Polaków związanym z pielęgnacją ubrań. Chcieliśmy zobaczyć na ile potrzebna jest edukacja w tym zakresie. Okazuje się, że w swoim przekonaniu, Polacy umieją troszczyć się właściwie o swoje ubrania. Badani deklarują znajomość symboli umieszczanych na metkach, metod postępowania z różnymi tkaninami, jednak kiedy chcieliśmy tę wiedzę sprawdzić wnikliwiej okazało się, że nie jest tak różowo!" - komentuje wyniki Łukasz Mańko, dyrektor zarządzający Leifheit Polska.

W pielęgnacji ubrań Polacy zwracają największą uwagę na dwa aspekty - higieniczny i estetyczny, przy czym widoczne są istotne różnice w tym podejściu między przedstawicielami młodszego i starszego pokolenia. Wynika to z wychowania w dwóch innych światach z inną dostępnością asortymentu, wysokością dochodów. Starsze pokolenie w większym stopniu dba o ubrania - zachowanie ich fasonu czy koloru. Młodsi, rzadziej dbają o trwałość - większą wagę przykładają do świeżości garderoby. "Biorąc pod uwagę postępujący konsumpcjonizm społeczeństwa, różnice te potwierdzają, że społeczeństwo wykazuje coraz silniejszą potrzebę wymiany dóbr na nowe niż właściwej pielęgnacji dóbr już posiadanych" - tłumaczy Anna Dąbrowska z ARC Rynek i Opinia.

Grupa Leifheit jest europejskim wynalazcą i producentem produktów z zakresu gospodarstwa domowego. Produkty Leifheit z kategorii "czysty dom", "świeże pranie" czy "pomysłowa kuchnia" sprzedają się na świecie co 1.5 sekundy. Ich jakość, estetyka były wielokrotnie doceniane w branżowych konkursach o zasięgu zarówno lokalnym jak i globalnym.

KONTAKT:

Agencja GRAYMAN Communications

Marlena Szmajda

tel. kom. +48 795 121 024

e-mail: m.szmajda@gray.com.pl

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji 24.05.2016, 12:45
Źródło informacji GRAYMAN COMMUNICATIONS
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ