Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Dla nas, dla krajów, które przystąpiły do Wspólnoty Europejskiej 12 lat temu, jest szczególnie ważne, żeby wspierać jednolite zasady działania rynku wewnętrznego UE. Ponieważ tym słabszym, jakim są przedsiębiorstwa krajów Europy Środkowej i Wschodniej, jakim są konsumenci z Europy Środkowej i Wschodniej, łatwiej jest działać, gdy reguły są znane dla wszystkich i przestrzegane na całym jednolitym rynku" - powiedział Morawiecki.
Zwrócił uwagę, że dla Polski ważny jest rozwój wspólnego rynku cyfrowego, gdyż przedstawiciele Europy Środkowej i Wschodniej, "chcą dogonić pozostałych". "O tym niedawno rozmawiałem z komisarzem (ds. jednolitego rynku cyfrowego Andrusem) Ansipem, z komisarzem (ds. gospodarki cyfrowej Guentherem) Oettingerem, bo jest to duża szansa również dla nas" - dodał.
Jak wyjaśniał, rynek cyfrowy tworzy "nową przestrzeń rynkową i im bardziej ona będzie dostępna dla nowych graczy, takich jakimi są przedsiębiorstwa z krajów Środkowej i Wschodniej Europy, tym większe szanse, że UE jako całość i jednolity rynek unijny będzie najbardziej konkurencyjny na świecie".
Podkreślił, że jednolity rynek powinien funkcjonować w oparciu o przejrzyste reguły konkurencji i budować coraz większą wartość dodaną dla konsumentów i przedsiębiorców. Morawiecki zauważył zarazem, że po ostatnim kryzysie narasta fala protekcjonizmu, któremu - według niego - Polska stara się przeciwstawiać. (PAP)
mww/ zab/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 03.06.2016, 13:25 |
Źródło informacji | PAP Technologie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |