Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Sytuacja geopolityczna sprawiła, że wielu Polaków wybiera urlop wakacyjny w kraju. Odczuwamy taki trend już drugi rok. Zakopane cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem urlopowiczów zarówno w końcu czerwca, lipcu jak i w sierpniu” – powiedziała PAP prezes Tatrzańskiej Izby Gospodarczej Agata Wojtowicz.
Kumulacją przyjazdów pod Tatry ma być przedłużony sierpniowy weekend w okolicach 15 sierpnia. Ten termin cieszy się szczególnym zainteresowaniem z uwagi na święto Maryjne.
Jak zauważa Tymoteusz Mróz z Lokalnej Organizacji Turystycznej Made in Zakopane, pod koniec lipca przypadają Światowe Dni Młodzieży i mimo, że centralne uroczystości zlokalizowane są w okolicach Krakowa, to zakopiańskie obiekty mają w tym czasie bardzo duże obłożenie, sięgające nawet 80 proc.
„Turyści chcący spędzić wakacje w Tatrach powinni się spieszyć z rezerwacjami, bo miejsc noclegowych z każdym dniem ubywa” – powiedział Mróz i dodał: „Turyści chętnie wybierają polskie kierunki na wakacje z uwagi na obawy o bezpieczeństwo. Ponadto nasz kraj ciągle jest nieodkryty i ma wiele wspaniałych przyrodniczo zakątków oraz wspaniałe zabytki”.
W Zakopanem zarejestrowanych jest ponad 27 tys. miejsc noclegowych w hotelach, pensjonatach i kwaterach prywatnych, co oznacza, że ilość mieszkańców w okresie szczytu turystycznego może wzrosnąć dwukrotnie.
W mieście pod Giewontem można znaleźć zarówno luksusowe pokoje w hotelach lub wynająć pokój gościnny. Ceny nie zmieniły się w stosunku do ubiegłego roku. Popularną kwaterę można wynająć już od 35 zł, a ceny idą wzwyż wraz z standardem i lokalizacją obiektu. (PAP)
szb/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 23.06.2016, 14:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |