Newsletter

PEKAES SA Powołanie przez Zwyczajne Walne Zgromadzenie PEKAES S.A. Członków Rady Nadzorczej nowej kadencji

28.06.2016, 13:31aktualizacja: 28.06.2016, 13:31

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 21/2016

Zarząd PEKAES spółka akcyjna z siedzibą w Błoniu ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości, że podczas Zwyczajnego Walnego Zgromadzenia Spółki ("ZWZ"), które odbyło się w dniu 27 czerwca 2016 r. (por. raport bieżący nr 18/2016 z dnia 27 czerwca 2016 r.) ZWZ podjęło uchwały nr 15/06/2016 do nr 21/06/2016 w sprawie powołania Członków Rady Nadzorczej na okres nowej wspólnej kadencji Rady Nadzorczej: pana Krzysztofa Kuliga, pana Przemysława Schmidta, panią Joannę Simonowicz, pana Krzysztofa Gerulę, pana Andrzeja Bartosa, pana Łukasza Meissnera oraz pana Marka Różyckiego.

Pan Krzysztof Kulig powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. rozpoczął karierę zawodową w 1996 r. w Euronet Worldwide, gdzie pełnił funkcję dyrektora zarządzającego i Wiceprezesa Zarządu polskiej spółki zależnej. W latach 2000-2001 pracował w Heidrick & Struggles jako główny doradca w sektorze e-biznesu i usług profesjonalnych. Od 2001 r. do dnia dzisiejszego pan Krzysztof Kulig współpracuje z funduszem Innova Capital, gdzie początkowo pełnił funkcję Dyrektora Zarządzającego, a obecnie jest Partnerem Zarządzającym. Pan Krzysztof Kulig w Innova Capital odpowiada głównie za rozwój inwestycji w sektorze usług finansowych i B2B w regionie oraz utrzymywanie relacji inwestorskich. Współprowadził inwestycje w Expander, PolCard, Dom Finansowy QS, Meritum Bank oraz Provus. Obecnie zasiada w Radach Nadzorczych m.in. takich firm jak WP, Provus oraz Neomedic. Pan Krzysztof Kulig jest absolwentem Uniwersytetu Łódzkiego w dziedzinie handlu międzynarodowego i finansów oraz Uniwersytetu Kent w Canterbury w Anglii. Posiada dyplom MBA Uniwersytetu w Calgary w Kanadzie. W latach 2007-2011 był wiceprezesem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.

Pan Przemysław Schmidt powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. jest bankierem inwestycyjnym i radcą prawnym z 25-letnim doświadczeniem zawodowym. W latach 2001-2013 pracował jako Partner Zarządzający i Przewodniczący Rady Nadzorczej TRIGON DM S.A., najstarszego polskiego domu maklerskiego. W latach 1997-2000 był wiceprezesem spółki @Entertainment Inc. - największego operatora telewizji kablowej i satelitarnej w Europie Centralnej i Wschodniej oraz pierwszej spółki z regionu notowanej na NASDAQ. Jednocześnie był Prezesem Wizji TV. W latach 1995-1996 pracował jako dyrektor zarządzający polskich operacji MeesPierson, banku inwestycyjnego z grupy ABN AMRO. Ukończył z wyróżnieniem Wydział Prawa UAM w 1987 roku. Zdał egzaminy: sędziowski i radcowski. Rozpoczął karierę jako asystent w Katedrze Prawa Cywilnego, Handlowego i Gospodarczego na Uniwersytecie Adama Mickiewicza w Poznaniu w latach 1987-1992 oraz jako radca prawny w nowo utworzonej kancelarii Sołtysiński Kawecki & Szlęzak w latach 1990-1995. Był stypendystą Fulbrighta na University of California, Hastings (1991-1992). Uczestniczył także w programach podyplomowych na Georgetown University, Leiden University oraz TMCAsser Institute (Asser College Europe). W latach 2007-2009 był członkiem oraz Przewodniczącym Europejskiej Rady Dyrektorów międzynarodowej organizacji Young Presidents Organization.

Pani Joanna Simonowicz powołana w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. ma ponad osiemnastoletnie doświadczenie w pracy dla private equity oraz przy prowadzeniu transakcji kapitałowych. Od 1997 r. do 2011 r. pracowała w PwC pełniąc przez ostatnie lata funkcję Partnera, gdzie odpowiadała za usługi dla klientów Private Equity w regionie Europy Środkowo-Wschodniej oraz usługi doradcze dla polskich przedsiębiorców, głównie w obszarze obsługi transakcji kapitałowych. Od 2011 roku związana jest z Innova Capital, gdzie pełni funkcję Dyrektora Zarządzającego i zajmuje się przede wszystkim nowymi inwestycjami, głównie w obszarze produkcji, usług konsumpcyjnych i usług dla biznesu. W latach 2012 - 2015 zasiadała w Radzie Nadzorczej spółek Donako i Neomedic. Pani Joanna Simonowicz z wyróżnieniem ukończyła studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz uzyskała dyplom ESC Clermont we Francji, a także tytuł ACCA.

Pan Krzysztof Gerula powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. jest absolwentem Wyższej Szkoły Ekonomicznej (dziś Uniwersytet Ekonomiczny) w Krakowie oraz Uniwersytetu Warszawskiego, Studium Afrykanistyczne. Od lipca 2008 pracuje w KG Doradztwo Gospodarcze, od tego samego roku jest także Audytorem Wewnętrznym UFTAA (United Federation of Travel Agents' Associations) w Monaco. W latach 1991 - 2008 był I Wiceprezesem Zarządu w Orbis SA. Od 2004 roku odpowiadał za sprawy prawne i korporacyjne, relacje inwestorskie i PR korporacyjny oraz za zarządzanie ryzykiem. Od 1991 roku w Orbis SA odpowiadał za globalny marketing i sprzedaż, restrukturyzację i prywatyzację (IPO) oraz za szkolenie na szczeblu centralnym. W latach 1984-1991 był Zastępcą Dyrektora Naczelnego w Państwowym Przedsiębiorstwie Orbis. Zajmował się wówczas wyjazdową i przyjazdową turystyką zagraniczną, szkoleniami kadry i pracowników, jak również sprawował nadzór właścicielski nad spółkami zagranicznymi. Odpowiadał także za pion marketingu i sprzedaży. Od 1978 związany był ze Zjednoczeniem Przedsiębiorstw Turystycznych Orbis, gdzie pełnił funkcję Dyrektora Centrum Informacji Turystycznej Orbis w Paryżu. W zakresie Jego obowiązków znajdowała się promocja turystyczna Polski we Francji i Hiszpanii oraz współpraca z francuskimi i hiszpańskimi biurami. W latach 1972-1978 współpracował z Polskim Biurem Podróży Orbis jako Dyrektor Handlowy odpowiedzialny za turystykę wyjazdową i przyjazdową, sprzedaż i marketing. Od 1966 roku sprawował funkcję Zastępcy Dyrektora w Studenckim Biurze Podróży Almatur. Przewodniczący Rady Nadzorczej PBP Orbis sp. z o.o.- Orbis Ravel, 2003-2008 członek Rady Nadzorczej Hekon SA, 2005-2008 członek Zarządu Stowarzyszenia Emitentów Giełdowych, 2009- członek Rady Nadzorczej Naftobudowa SA. Działalność Zagraniczna: 1968-1972 członek Komitetu Sterującego ISTC (Międzynarodowa Konferencja Studenckich Biur Podróży), 1989-1997 Wiceprezydent UFTAA (Światowa Federacja Związków Biur Podróży), 1991-1995 członek Rady Dyrektorów BTC (Bałtycka Konferencja Turystyczna), 1991-1994 przedstawiciel PIT (Polska Izba Turystyki) w ECTAA, 1997-2002 przedstawiciel Izby Gospodarczej Hotelarstwa Polskiego w HOTREC. Inna działalność: 1989-1997 V-Przewodniczący PIT, 2003-2006 Przewodniczący Rady Polskiej Organizacji Turystycznej, 2003-2007 członek Rady Polskiego Zrzeszenia Hoteli, 2001-2005 wykładowca w Wyższej Szkole Hotelarstwa i Turystyki w Warszawie, 2005- Wiceprezes ZG Towarzystwa Przyjaźni Polsko-Francuskiej.

Pan Andrzej Bartos powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. ma ponad 20-letnie doświadczenie w pracy dla private equity i na rynkach kapitałowych. Zanim dołączył do Innova Capital w 2004 roku, przez 3 lata był Dyrektorem w Dresdner Kleinwort Capital (później Allianz Specialised Investments), gdzie był odpowiedzialny za polskie operacje firmy. Wcześniej pracował w Domu Inwestycyjnym BRE Banku S.A. (obecnie mBank) w Warszawie, gdzie pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu. W latach 1995-1998 pracował w Polskim Banku Rozwoju S.A. na różnych stanowiskach, ostatnio jako Dyrektor Biura Rynków Kapitałowych. Pan Andrzej Bartos posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu i nadzorowaniu przedsiębiorstw. Zasiadał m.in. w Radach Nadzorczych: ACE, Donako, Provus oraz Libet. Obecnie jest członkiem Rad Nadzorczych m.in. Marmite, Bakalland, Energobit oraz Trakcja PRKiI. W Innovie odpowiada głównie za inwestycje w sektorze przemysłowym. Ze względu na bogate doświadczenie na polskim rynku publicznym bierze udział we wszelkich związanych z nim transakcjach. Współprowadził inwestycje w EBCC, Fuchosa, Donako, Libet i Energobit oraz był odpowiedzialny za pomyślne IPO spółek ACE oraz Libet na GPW. Pan Andrzej Bartos posiada tytuł magistra finansów i bankowości uzyskany w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie oraz szereg kwalifikacji zawodowych, w tym licencję maklera papierów wartościowych oraz podyplomowe szkolenia dla kadr kierowniczych we francuskiej INSEAD oraz Harvard Business School. Jest założycielem pierwszego w Polsce Klubu MBO, zrzeszającego ponad 70 lokalnych menedżerów oraz przez kilka kadencji był członkiem zarządu Polskiego Stowarzyszenia Inwestorów Kapitałowych.

Pan Łukasz Meissner powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. posiada wieloletnie doświadczenie na stanowiskach menedżerskich najwyższego szczebla w dużych, ponadnarodowych organizacjach działających w sektorach produkcji i usług, nowoczesnych technologii, logistyki i portów morskich. W 1998 roku ukończył Wydział Handlu Międzynarodowego Poznańskiego Uniwersytetu Ekonomicznego uzyskując tytuł magistra. W 2001 uzyskał kwalifikacje Międzynarodowego Stowarzyszenia Certyfikowanych Biegłych Rewidentów (ACCA) a w 2006 otrzymał tytuł Starszego Członka Międzynarodowego Stowarzyszenia Certyfikowanych Biegłych Rewidentów (FCCA). W latach 2003 - 2007 związany z Honeywell, gdzie pełnił funkcję starszego audytora korporacyjnego w rejonie EMEA, a później kontrolera finansowego, odpowiedzialnego za pion finansów w spółkach działających w 11 krajach w rejonie Europy Centralnej, Rosji, Ukrainy, Turcji i Kazachstanu. Wcześniej przez okres 6 lat związany z PricewaterhouseCoopers, jedną z największych globalnych firm doradczych, w której jako członek zespołu realizował projekty audytu i doradztwa w branżach motoryzacyjnej, telekomunikacyjnej, zasobów naturalnych, farmaceutycznej oraz konglomeratów przemysłowych. W latach 2008 - 2011 pełnił funkcję dyrektora finansowego grupy Raben. Był odpowiedzialny za zarządzanie i reorganizację obszaru finansów we wszystkich spółkach grupy w Europie jak również za tworzenie strategii biznesowej i modelowanie strategiczne, prowadzenie projektów fuzji i przejęć na rynkach europejskich oraz proces pozyskania finansowania na rozwój i przejęcia. W roku 2012 pełnił tymczasowo funkcję starszego dyrektora finansowego w DCT Gdańsk, gdzie był odpowiedzialny za przygotowanie i wdrożenie długoterminowej strategii finansowej, zainicjowanie procesu pozyskania finansowania na budowę nowego terminala kontenerowego oraz nawiązanie i utrzymanie kontaktów z inwestorami i kredytodawcami. Obecnie partner zarządzający the CFO Sp. z o.o., specjalizuje się w tworzeniu strategii i modeli biznesowych, zarządzaniu finansami i efektywnością, modelowaniu finansowym i transakcjach kapitałowych, w tym fuzjach i przejęciach oraz pozyskiwaniu kapitału. Członek rady nadzorczej Lumel S.A. w Zielonej Górze, producenta urządzeń automatyki przemysłowej oraz precyzyjnych odlewów ciśnieniowych.

Pan Marek Różycki powołany w dniu 27.06.2016 r. na Członka Rady Nadzorczej PEKAES S.A. jest dojrzałym menadżerem z ponad 25-letnim doświadczeniem w zarządzaniu w Polsce i za granicą. Pan Marek Różycki jest absolwentem Money Banking & Finance na University of Birmingham i Członkiem Chartered Institute of Bankers w Wielkiej Brytanii. Po przyjeździe do Polski odnosił sukcesy w wielu branżach i na różnych rynkach geograficznych. Był częścią zespołu wprowadzającego DHL, Coopers & Lybrand, Kraft Jacobs Suchard na rynek Polski. Następnie działał jako dyrektor zarządzający Allied Domecq, International Distillers and Vintners i Monsanto w Polsce i na Ukrainie. Jako CEO GeoPost - CSEE, stworzył region z szesnastoma krajami od Państw bałtyckich po Bałkany, pod szyldem DPD, osiągając wzrost i rentowność znacznie przewyższające wzrosty sektora. Do 2015r. Vice - President Amazon Logistics EU, odpowiedzialny za Last Mile w Europie dla Amazon.com. Obecnie jest Non-Executive Chairman, Future Aerial Innovations, wiodącej brytyjskiej firmy świadczącej usługi wykorzystujące potencjał dronów dla znanych brytyjskich i międzynarodowych koncernów. Jest też Partnerem Zarządzającym w Turnaround Management Consulting, specjalistycznej firmy konsultingowej, zajmującej się doradztwem w sektorze KEP oraz logistyką Last Mile dla e-commerce.

Działalność prowadzona przez wskazane osoby nie stanowi działalności konkurencyjnej w stosunku do działalności Spółki. Wymienione osoby powołane w dniu 27 czerwca 2016 r. w skład Rady Nadzorczej Spółki nie uczestniczą w spółce konkurencyjnej jako wspólnik spółki cywilnej, spółki osobowej lub jako członek organu spółki kapitałowej ani nie uczestniczą w innej konkurencyjnej osobie prawnej jako członek jej organu. Żadna we wskazanych osób nie widnieje w Rejestrze Dłużników Niewypłacalnych, prowadzonym na podstawie ustawy o KRS.

Więcej na: biznes.pap.pl

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 28.06.2016, 13:31
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ