Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wskazano, że ogłoszone wezwanie jest jednym z elementów transakcji dot. nabycia podstawowej działalności Banku BPH, dzięki której Alior Bank awansuje na dziewiątą pozycję największych banków w Polsce.
"Alior Bank ogłosił wezwanie do zapisywania się na sprzedaż 50 mln 600 tys. 821 akcji Banku BPH, które stanowią 66 proc. wszystkich akcji i uprawniają do 66 proc. udziału w ogólnej liczbie głosów na walnym zgromadzeniu Banku BPH. Minimalny próg dojścia wezwania do skutku został określony na 39 mln 288 tys. 5 akcji, tj. 51,24 proc. ogólnej liczby akcji i głosów" - napisano.
Cena płacona przez Alior Bank w wezwaniu za każdą akcję Banku BPH wynosi 31,18 zł, co odpowiada średniemu kursowi akcji Banku BPH na GPW z ostatnich sześciu miesięcy. "W wezwaniu pośredniczy Biuro Maklerskie Alior Banku. Akcjonariusze Banku BPH mogą składać zapisy na sprzedaż akcji od 1 do 16 sierpnia br. w 45 placówkach BM Alior Banku lub korespondencyjnie" - dodano.
Zgodnie z komunikatem transakcja wpisuje się w strategię rozwoju Alior Banku, która przewiduje wzrost w oparciu o rozwój organiczny i akwizycje, w połączeniu z osiąganiem wysokiego poziomu zwrotu z kapitału.
"Sfinalizowanie transakcji planowane jest na IV kwartał 2016 r. (...) Transakcja przybliży Alior Bank do realizacji strategicznego celu dołączenia do grona 5-6 największych banków w Polsce w ciągu kolejnych kilku lat" - podkreślono.
25,19 proc. akcji Alior Banku należy do PZU. Ubezpieczyciel od ub. r. jest największym inwestorem instytucjonalnym w tym banku. Na zamknięciu giełdy w poniedziałek akcje BPH kosztowały 30,99 zł. (PAP)
mmu/ dym/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.07.2016, 09:55 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |