Newsletter

PAMAPOL SA (18/2016) Zawarcie umów z Agencją Rynku Rolnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020

29.07.2016, 18:03aktualizacja: 29.07.2016, 18:03

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 18/2016

W nawiązaniu do treści raportów bieżących nr 11/2016 oraz 15/2016 dotyczących przetargu nieograniczonego na dostawy artykułów spożywczych do magazynów organizacji partnerskich w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Żywnościowa 2014-2020, Podprogram 2016 (Podprogram) organizowanego przez Agencję Rynku Rolnego (Agencja), Zarząd PAMAPOL S.A. (Emitent) informuje, że w dniu 29 lipca 2016 r. zostały podpisane pomiędzy Emitentem i Agencją dwie odrębne umowy na dostawy artykułów spożywczych realizowanych w ramach Podprogramu (Umowy).

Na mocy Umów Emitent zobowiązał się do dostarczenia, w okresie od sierpnia 2016 r. do 30 kwietnia 2017 r. szynki drobiowej i groszku z marchewką (artykuły spożywcze), o wymaganiach jakościowych określonych w Umowach, na rzecz organizacji partnerskich: Federacji Polskich Banków Żywności, Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej, Caritas Polska i Polskiego Czerwonego Krzyża, w celu bezpłatnej dystrybucji w ramach Podprogramu.

Łączna wartość Umów wynosi 50 mln zł brutto, w tym wartość umowy na dostawę szynki drobiowej wynosi 38,92 mln zł (w tym 5% VAT), a na dostawę groszku z marchewką 11,08 mln zł (w tym 8% VAT).

Dostawy odbywać się będą na podstawie miesięcznych harmonogramów. W okresie od sierpnia 2016 r. do 31 października 2016 r. oraz od 1 listopada do 31 stycznia 2017 r. Emitent dostarczy do magazynów organizacji partnerskich po minimum 30% całkowitej ilości dostaw przewidzianych w Umowach. Zapłata będzie dokonywana na podstawie składanych przez Emitenta wniosków sporządzanych odrębnie za dostawy zrealizowane w poszczególnych miesiącach.

Emitent wniósł zabezpieczenie należytego wykonania Umów na łączną kwotę około 5 mln zł, tj. 3,9 mln zł zabezpieczenia należytego wykonania umowy na dostawę szynki drobiowej i 1,1 mln zł na zabezpieczenie należytego wykonania umowy na dostawę groszku z marchewką.

W Umowach przewidziano analogiczne kary umowne płacone na rzecz Agencji m.in. w przypadku:

1) odstąpienia od Umowy z przyczyn niezależnych od Agencji lub w przypadku, gdy Agencja odstąpi od Umowy z przyczyn leżących po stronie Emitenta, w wysokości 10% wartości brutto niedostarczonego artykułu spożywczego,

2) dostarczenia do magazynów ww. organizacji partnerskich artykułów spożywczych po upływie terminu realizacji określonego w Umowie, w wysokości 1% wartości brutto dostarczonego z opóźnieniem artykułu spożywczego, za każdy dzień opóźnienia,

3) niezrealizowania w okresie od sierpnia 2016 r. do 31 października 2016 r. oraz od 1 listopada do 31 stycznia 2017 r. do magazynów ww. organizacji partnerskich minimum 30% całkowitej ilości dostaw przewidzianych w Umowie, w wysokości 2% wartości brutto wyliczonej w odniesieniu do ilości, która nie została dostarczona w określonym terminie,

4) dostarczenia artykułów spożywczych niespełniających wymagań jakościowych, określonych w Umowie, w wysokości 10% wartości brutto całej wadliwej partii artykułów spożywczych; kara ulega zwiększeniu o 2 p.p. w każdym kolejnym przypadku naruszenia tych wymagań,

5) dostarczenia artykułów wolnych od wad po upływie terminu wskazanego w Umowie, w wysokości 2% wartości brutto dostawy zrealizowanej z opóźnieniem za każdy dzień opóźnienia, w przypadku gdy zachodzi konieczność wymiany artykułu,

6) dostarczenia do magazynów ww. organizacji partnerskich artykułów spożywczych po upływie terminu wskazanego w harmonogramie dostaw, w wysokości 1% wartości brutto dostawy zrealizowanej z opóźnieniem, za każdy dzień opóźnienia,

7) niezrealizowania dostawy przewidzianej w harmonogramie dostaw, w wysokości 2% wartości brutto niezrealizowanej dostawy.

Agencja zastrzegła w Umowach prawo dochodzenia, na zasadach ogólnych, odszkodowania przewyższającego wysokość kar umownych do wysokości rzeczywiście poniesionej szkody.

Pozostałe warunki Umów nie odbiegają od warunków powszechnie stosowanych dla tego typu umów.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 29.07.2016, 18:03
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii