Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Dane te są gorsze od oczekiwań ekonomistów, którzy w tzw. konsensusie rynkowym spodziewali się wzrostu PKB w drugim kwartale w wysokości 3,3 proc.
"W II kwartale 2016 r. PKB wyrównany sezonowo (w cenach stałych przy roku odniesienia 2010) zwiększył się realnie o 0,9 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem i był wyższy niż przed rokiem o 3 proc.. PKB niewyrównany sezonowo (w cenach stałych średniorocznych roku poprzedniego) wzrósł realnie o 3,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego" - napisano w komunikacie GUS.
Zgodnie z wcześniejszymi danymi GUS w I kwartale 2016 r. PKB niewyrównany sezonowo wzrósł o 3 proc. rdr, a wyrównany sezonowo (w cenach stałych przy roku odniesienia 2010) obniżył się realnie o 0,1 proc. w porównaniu z poprzednim kwartałem.
W ostatnim kwartale zeszłego roku PKB niewyrównany sezonowo wzrósł o 4,3 proc. rdr. (dane wyrównane sezonowo mówią o wzroście o 4 proc. licząc rok do roku i o 1,3 proc. wobec poprzedniego kwartału).
Cały ubiegły rok zamknął się wzrostem PKB w wysokości 3,6 proc. rdr. (niewyrównany sezonowo). W tegorocznym projekcie budżetu zapisano, że wzrost PKB w 2016 r. wyniesie 3,8 proc., natomiast w założeniach do przyszłorocznego budżetu Ministerstwo Finansów przyjęło wzrost w wysokości 3,9 proc. Resort finansów nie wykluczył rewizji tej prognozy po ogłoszeniu danych na temat wzrostu gospodarczego w drugim kwartale. (PAP)
mmu/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.08.2016, 12:20 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |