Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Czas, byśmy zrozumieli, że w branży turystycznej nastąpiła katastrofa. To już nie jest czas na kampanie uświadamiające, lecz na plan ratunkowy" - podkreślił w wydanym oświadczeniu Frederic Valletoux, szef izby turystyki Regionu Paryskiego (Ile-de-France).
Ocenił, że konieczne są poważne inwestycje, by chronić miejsca pracy w regionalnej turystyce oraz zaapelował do ministra spraw zagranicznych Francji Jean-Marca Ayrault o szybkie spotkanie z przedstawicielami branży. W firmach związanych z turystyką w Ile-de-France zatrudnionych jest ok. 500 tys. osób, co czyni z niej największą branżę w regionie.
Francuski sektor turystyczny ucierpiał w ostatnich miesiącach - przypomina Reuters. W listopadzie 2015 roku islamiści przeprowadzili serię zamachów w Paryżu, zabijając 130 osób. 14 lipca br. zamachowiec wjechał ciężarówką w tłum ludzi świętujących Dzień Bastylii na bulwarze w Nicei, a dwa tygodnie później dwaj islamscy radykałowie zabili księdza w kościele w Normandii. Do podróży zniechęciły turystów także masowe strajki przeciw zapowiedzianej przez rząd liberalizacji prawa pracy, a także powodzie, które w czerwcu nawiedziły środkową część Francji i aglomerację paryską.
Liczba rezerwacji hotelowych w pierwszej połowie roku spadła średnio o 8,5 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2015 roku; wśród turystów zagranicznych spadek wyniósł 11,5 proc., a wśród krajowych - 4,8 proc.
W tym czasie Miasto Świateł odwiedziło o 46,2 proc. mniej turystów z Japonii, o 35 proc. mniej z Rosji, blisko 20 proc. mniej z Chin i prawie 6 proc. mniej z USA. (PAP)
akl/ ap/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 24.08.2016, 10:36 |
Źródło informacji | Reuters |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |