Pobierz materiał i Publikuj za darmo
„Zakopianka wymarzona przez pokolenia, a dzisiaj to marzenie się iści. Dzisiejsze wydarzenie jest potwierdzeniem realizacji tego przedsięwzięcia. Trzeba podkreślić, że realizacja tego odcinka wpisuje się w rozwój szlaków komunikacyjnych całego kraju” – powiedział minister.
Trasa S7 z Lubienia do Rabki ma prawie 17 km długości. Najtrudniejszym i najdroższym etapem budowy będzie wykonanie dwukomorowego tunelu w masywie Małego Lubonia o długości ponad 2 km. Sam tunel wykona włoska firma Astaldi S.p.A z Rzymu która zaproponowała najniższą cenę – niemal 1 mld zł i zadeklarowała, że wykona inwestycję w 54 miesiące.
Odcinek drogi ekspresowej poza tunelem na odcinku Lubień - Naprawa wykona polsko - ukraińskie konsorcjum przedsiębiorstw: IDS-BUD S.A z Warszawy i Korporacja ALTIS-HOLDING z Kijowa. Koszt tego odcinka to ponad 521 mln zł i powstanie on w ciągu 22 miesięcy nie licząc okresów zimowych.
Ostatni odcinek S7 ze Skomielnej Białej do – Rabki Zaborni wykonuje włoska firma Salini. Tu prace już trwają m.in. rozebrano budynki kolidujące z przebiegiem trasy i wykarczowano las. Koszt wykonania tego odcinka drogi to 615 mln zł.(PAP)
szb/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 26.08.2016, 17:05 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |