Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ubiegłoroczne wakacje pod względem frekwencji turystycznej należały do rekordowych. Wówczas najwyższe polskie góry odwiedziło ponad 1 mln 200 tys. turystów. TPN szacuje liczbę wejść w Tatry na podstawie sprzedanych biletów wstępów.
Pełne dane o frekwencji za lipiec bieżącego roku pokazują, że wakacyjnych turystów w Tatrach było mniej niż w roku 2015, ale więcej niż w latach 2011-2014. W zeszłym roku w lipcu w Tatry polskie weszło ok. 655 tys. turystów, natomiast w analogicznym okresie bieżącego roku było tu 599 tyś. osób.
"Biorąc pod uwagę warunki pogodowe należy powiedzieć, że Tatry cieszą się stale dużą popularnością. Miesiące wakacyjne były w Tatrach bardzo pogodne, stąd taka duża liczba turystów" - ocenił dyrektor TPN Szymon Ziobrowski.
Największa frekwencja turystyczna w Tatrach była - jak co roku - w przedłużony sierpniowy weekend, w okolicach święta Maryjnego. Wówczas pomiędzy 12 a 15 sierpnia na teren Tatrzańskiego Parku Narodowego weszło ponad 140 tys. turystów - wynika z danych TPN.
Tylko jednego dnia - 12 sierpnia na teren Tatr weszło ponad 32 tys. turystów, ale - jak zauważa dyrektor TPN - nie jest to dzienny rekord frekwencji, bo w 2011 r. 14 sierpnia w Tatry weszło blisko 40 tys. osób.
Największą popularnością niezmiennie cieszy się Morskie Oko, Kasprowy Wierch i Dolina Kościeliska. Zdaniem Zaborowskiego, tak duża liczba turystów w górach nie będzie szkodliwa dla przyrody, o ile turyści będą stosować się do zasad określonych przez Tatrzański Park Narodowy. (PAP)
szb/ drag/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 31.08.2016, 14:04 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |