Pobierz materiał i Publikuj za darmo

"Nest" to po angielsku "gniazdo". I na wartościach, które gniazdo symbolizuje, takich jak bezpieczeństwo, opiekuńczość, zaradność, bank zamierza budować swój wizerunek. "Nest Bank będzie bankiem dla rodziny" - deklaruje Bartosz Chytła.
Według przedstawicieli banku pierwszym krokiem na drodze do stworzenia nowej marki było zrozumienie potrzeb emocjonalnych klientów. "Dzisiejszy świat to świat, w którym wszystko jest zmienne. Każdego dnia coś innego jest na czasie, coś innego jest polecane. Trudno znaleźć coś niezmiennego i bezpiecznego, coś na czym będzie można polegać niezależnie od okoliczności - wyjaśnia Maciej Pichlak, dyrektor marketingu Nest Banku. - Nest Bank niczym gniazdo chroni i pozwala rodzinom bezpiecznie rozwinąć skrzydła. Pomagamy złapać bezpieczeństwo finansowe w przyjaznej atmosferze oraz trzymać się z daleka od modnych i niebezpiecznych produktów finansowych".
Kolorami banku są brązowy i niebieski. Brąz kojarzy się ze spokojem, harmonią i równowagą. Niebieski z ładem, porządkiem. Logo stylizowane jest na odręczny podpis, co symbolizować ma gwarancję danego słowa, osobistego poręczenia za złożoną obietnicę.
Rodzinny bank pomoże w pozyskaniu finansowania. Już teraz Nest Bank jest jednym z nielicznych banków, który uwzględnia środki z rządowego programu "Rodzina 500 Plus" w ocenie zdolności kredytowej. W efekcie cała rodzina znajdzie w Nest Banku coś dla siebie: zarówno młodzi, jak i mikroprzedsiębiorcy - właściciele ustabilizowanych już biznesów, takich jak kancelarie prawne, przychodnie lekarskie czy gabinety stomatologiczne. Nest Bank wyróżniać też będzie szybkość działania. Dla zilustrowania tego kierunku przedstawiciele banku podają rozwiązania przyjęte przy konstruowaniu kredytów dla mikrofirm. Kredyt dla Profesjonalistów udzielany jest w ciągu 5 minut, a środki udostępniane nawet po 24 godzinach. Podobne atuty ma oferta dla przedsiębiorców. "Oceniamy biznes, a nie tylko papiery" - podsumowuje filozofię działania banku Bartosz Chytła.
W odróżnieniu od trendów w branży zarządzający Nest Bankiem postawili też na rozwój sieci placówek, które bardziej przypominają kawiarnię niż bank. "Dobrze zaprojektowane wnętrze ma wpływ na komfort klienta, dlatego zdecydowaliśmy się na naturalne drewno i ciepłe kolory w oddziałach - mówi Maciej Pichlak. - Nasze oddziały są przytulne, aż chce się do nich wejść. W ten sposób zmniejszamy dystans. W badaniu oceniającym wygląd nowego wystroju oddziałów Nest Banku konsumenci najczęściej wskazywali na takie cechy jak przytulność wnętrza, bliskość, przyjazność, ciepło, swojskość, kameralność i skojarzenie z kafejką".
W tym momencie bank ma 52 placówki własne i ponad 40 uruchomionych w ramach franczyzy, którą chce rozwijać głównie w mniejszych miastach. Docelowo, po kilku latach sieć oddziałów franczyzowych ma liczyć 300 placówek. Równolegle prowadzone są intensywne prace nad nowymi funkcjonalnościami w bankowości internetowej i mobilnej, która ma pełnić funkcję narzędzia do zarządzania domowymi finansami.
Nest Bank jest marką handlową FM Banku PBP SA, działającego dotychczas na rynku pod dwiema markami: Bank SMART i BIZ Bank. Z końcem października dotychczasowe marki handlowe, podobnie jak nazwa FM Bank PBP SA, zostaną zastąpione jednolitą marką handlową i nazwą Nest Bank. Zastąpienie dotychczasowych marek handlowych i nazwy nie będzie miało wpływu na umowy zawarte przez klientów z FM Bankiem PBP SA - będą one kontynuowane na dotychczasowych zasadach przez Nest Bank.
Udziałowcami Nest Banku są fundusze, którym doradza AnaCap Financial Partners (“AnaCap”) - największy specjalistyczny fundusz private equity w Europie, działający wyłącznie w sektorze usług finansowych. AnaCap inwestuje w Europie w fundusze, które zarządzają aktywami 3,2 mld euro, poprzez private equity, instrumenty kredytowe oraz jako współinwestor. Jego kluczowymi inwestorami są renomowane instytucje o zasięgu globalnym, m. in. Allianz, Goldman Sachs Asset Management, State of New Jersey, Morgan Stanley Alternative Investment Partners. AnaCap był pierwszym funduszem private equity, który otrzymał zgodę brytyjskiego Financial Services Authority na objęcie pakietu kontrolnego w brytyjskim banku, który obecnie działa pod nazwą Aldermore Bank plc. Aktualnie AnaCap posiada inwestycje w sektorze bankowym w pięciu krajach w Europie (Aldermore Bank plc. w Wielkiej Brytanii, Mediterranean Bank na Malcie, MeDirect w Belgii, Equa bank w Czechach i Nest Bank w Polsce).
KONTAKT:
Magdalena Szymańska
rzecznik prasowy FM Banku PBP SA
tel. kom. +48 510 491 298
e-mail: biuro.prasowe@bankpbp.pl
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 06.09.2016, 17:18 |
Źródło informacji | Biuro Prasowe Nest Banku |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Rozbudowany Terminal Gazu Płynnego w Szczecinie poprawi bezpieczeństwo energetyczne Polski PAP
Spółka ORLEN Paliwa zakończyła - wartą 150 mln zł - rozbudowę Terminalu Gazu Płynnego w Szczecinie. Obiekt zwiększył dwukrotnie pojemność magazynową oraz możliwości przeładunkowe o blisko 65 procent, do 400 tysięcy ton LPG rocznie. „Zadbaliśmy o dużo większe bezpieczeństwo dostępności gazu LPG w Polsce. To kolejny element realizacji strategicznego planu wzmacniania bezpieczeństwa dostaw nośników energii” - powiedział Marek Balawejder, członek zarządu ds. sprzedaży detalicznej w ORLEN.- 13.06.2025, 15:14
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Iberdrola na PSEW 2025: należy usprawnić proces przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej PAP
„Kluczowa z naszej perspektywy jest inicjatywa rządowa, która ma na celu usprawnienie procesu przyłączania projektów wiatrowych do sieci energetycznej oraz przyspieszenie procedur biurokratycznych” - mówiła Joanna Bolesta, Senior Regulatory Affairs Manager w Iberdrola Renewables Polska podczas konferencji Polskiego Stowarzyszenie Energetyki Wiatrowej, PSEW 2025, która odbyła się w Świnoujściu.- 13.06.2025, 14:48
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Nawet 90 mld zł w ciągu 10 lat na badania i rozwój: czy polski przemysł i gospodarka są gotowe na innowacyjny skok? PAP
Po inwazji Rosji na Ukrainę polskie nakłady na obronność wzrosły ponad dwukrotnie, a utrzymanie tego tempa oznacza, że w ciągu dekady przeznaczymy na obronność ok. 1,8 bln zł. Jeżeli choć 5 proc. z tej sumy (ok. 90 mld zł) zostanie zainwestowanych w badania i rozwój, to będzie to stanowić ogromny impuls rozwojowy dla całej gospodarki - przekonywali uczestnicy debaty zorganizowanej przez Sieć Badawczą Łukasiewicz.- 13.06.2025, 12:32
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ