Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wiceminister wręczył też główną nagrodę - kluczyki do Opla Astra - zwycięzcy dotychczasowej edycji konkursu.
Wskazał, że miesięcznie rejestrowanych jest kilka milionów paragonów; tylko w sierpniu było ich ponad 5 mln. "Ta liczba nieznacznie spada, dlatego zastanawiamy się nad uatrakcyjnieniem i nad tym, żeby zwiększyć popularność, ponieważ ważne jest to, aby paragony były przez obywateli rejestrowane, ale przede wszystkim odbierane, by ograniczyć szarą strefę" - mówił.
Dotychczas zarejestrowano 107 mln paragonów - podał Skiba.
Według niego widać istotne zwiększenie liczby zarejestrowanych kas w branżach objętych loterią, m.in. w restauracjach czy w branży usług budowlanych.
Wiceminister wskazał, że w tym roku zanotowano wzrost wpływów z VAT. Wyjaśnił, że ściągalność podatków rośnie szybciej, niż wynikałoby to ze wzrostu gospodarczego oraz konsumpcji i cen.
Według Skiby największym źródłem problemów, jeśli chodzi o wpływy podatkowe, jest branża budowlana. MF dąży więc do tego, aby wpłaty z działalności remontowo-budowlanej były większe. "To właśnie taka branża, gdzie szara strefa bardzo często jest popularna" - zauważył wiceminister.
Narodowa Loteria Paragonowa to trwająca od 2015 r. akcja edukacyjna Ministerstwa Finansów, dzięki której resort chce uświadomić Polakom, jak dużą rolę pełnią paragony w uczciwym obrocie gospodarczym.
Aby wziąć udział w loterii, wystarczy mieć ukończone 18 lat i paragon fiskalny na minimum 10 zł oraz zarejestrować go na stronie loteriaparagonowa.gov.pl. (PAP)
zab/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 12.09.2016, 15:07 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |