Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Z roku na rok w Hiszpanii przybywa szlaków turystycznych oaz firm specjalizujących się w oprowadzaniu urlopowiczów, głównie cudzoziemców po plantacjach winogron oraz zakładach winiarskich. Zyskują na tym również drobni plantatorzy.
Jak powiedziała PAP Life Maria Silva z gospodarstwa rolnego koło miejscowości Alcantara, w zachodniej Hiszpanii, nie tylko gminy, ale i poszczególni właściciele upraw winogron oraz firm wyrabiających wina zabiegają o organizację imprez służących przyciąganiu zagranicznych turystów.
„Wino jest jednym z synonimów Hiszpanii, dlatego licznie odwiedzający nasz kraj obcokrajowcy często zabierają je ze sobą w drogę powrotną. Wielu, szczególnie tych bardziej wymagających, chciałoby jednak przed wyjazdem zobaczyć jak przygotowuje się moszcz, z którego powstanie trunek” - wyjaśniła Silva.
Z roku na rok w całej Hiszpanii przybywa też masowych imprez, tzw. vendimias, związanych z rozpoczynającym się we wrześniu winobraniem. Szczególnie im przychylne są władze samorządów oddalonych od głównych szlaków turystycznych i często z własnej inicjatywy organizują festyny służące promocji lokalnych trunków oraz regionu.
Jedne z najpopularniejszych świąt winobrania w Hiszpanii organizowane są w autonomicznym regionie Katalonii. W samej tylko prowincji barcelońskiej, słynącej z win typu Penedes, Alella, Pla de Bages i Cava, organizowanych jest kilkadziesiąt imprez związanych z winobraniem. Organizatorzy wielu z nich często zachęcają miejscową ludność do ubioru w tradycyjne stroje regionu w celu uatrakcyjnienia turystom święta. (PAP Life)
zat/ jbr/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.09.2016, 10:53 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |