Newsletter

"Rzeczpospolita": Mamy szanse eksportować do Chin drób za 2 mld zł rocznie

19.09.2016, 11:51aktualizacja: 19.09.2016, 11:51

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

We wrześniu ruszy oficjalnie przedstawicielstwo branży drobiarskiej w Szanghaju - informuje "Rzeczpospolita". Przedstawicielstwo w Szanghaju ma pomóc drobiarzom w zdobyciu rynku chińskiego.

To pierwsze tego typu biuro stworzone przez organizacje naszego sektora spożywczego w Chinach.

Polska jest obecnie jedynym krajem europejskim, który może eksportować mięso kurczaków i indyków do tego kraju. W ubiegłym roku wartość eksportu produktów drobiarskich z Polski na rynek chiński przekroczyła 105 mln złotych. Ale to dopiero początek. Nasz eksport może sięgnąć nawet 2 mld zł.

Gdyby to się udało, Chiny stałyby się największym rynkiem eksportowym naszego drobiu. W 2015 roku sprzedaż na rynek niemiecki, zajmujący pierwsze miejsce, wyniosła ok. 400 mln euro.

Polska jest największym producentem drobiu w Unii Europejskiej. (PAP)

sp/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.09.2016, 11:51
Źródło informacji Media
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ