Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Wielkopolska spółka jest pierwszym polskim producentem, który zdobył to wyróżnienie. Wręczenie statuetki dla najlepszego autobusu odbyło się w trakcie odbywających się w Niemczech targów pojazdów użytkowych IAA.
„Ta prestiżowa nagroda to ważny komunikat dla naszych obecnych i potencjalnych klientów. Umacnia nas w przekonaniu, że wybraliśmy dobry kierunek rozwoju” – powiedział PAP wiceprezes zarządu spółki Solaris Bus & Coach Dariusz Michalak.
Jak dodał, przyznana Solarisowi nagroda to także istotna promocja jakości pracy, myśli technologicznej i produktów polskich poddostawców wykorzystanych w wyróżnionym pojeździe.
Nowy Solaris Urbino 12 electric został wyposażony w baterie o pojemności 240 kWh. W autobusie zamontowano dwa systemy ładowania: z wykorzystaniem pantografu, np. w trakcie postoju na przystankach, lub poprzez złącze typu plug-in z ładowarki znajdującej się na terenie zajezdni autobusowej.
Solaris produkuje autobusy bateryjne od 2011 roku. Do tej pory dostarczył ich już blisko 80 zarówno do polskich, jak i zagranicznych odbiorców.
„Ten rok zapowiada się rekordowo jeśli chodzi o liczbę sprzedanych pojazdów elektrycznych i może osiągnąć poziom nawet 50 sztuk. Wygraliśmy przetarg na dostawę 16 elektrycznych autobusów do Jaworzna. To samo miasto ogłosiło kolejne postępowanie na 6 elektrobusów, gdzie nasza oferta także jest najlepsza. W ostatnich dniach Kraków ogłosił także zwycięzcę przetargu na dostawę 20 autobusów elektrycznych. Został nim również Solaris. Rozmawiamy o sprzedaży kolejnych elektrycznych autobusów za granicę” – powiedział Michalak.
(PAP)
rpo/ jzi/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.09.2016, 19:35 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |