Newsletter

Po referendum turyści wydają więcej w Wielkiej Brytanii

24.09.2016, 23:41aktualizacja: 24.09.2016, 23:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

W lipcu wzrosły wydatki zagranicznych turystów w Wielkiej Brytanii, podczas gdy podróżujący za granicę Brytyjczycy wydali mniej niż rok temu - wynika z pierwszych oficjalnych danych opublikowanych od czasu osłabienia funta po referendum w sprawie Brexitu.

W lipcu cudzoziemcy odwiedzający Wielką Brytanię w celach turystycznych i biznesowych wydali 1,79 mld funtów, czyli o 2 proc. więcej niż w analogicznym okresie rok temu - wynika z danych brytyjskiego urzędu statystycznego (ONS).

Z kolei Brytyjczycy wydali za granicą 3,55 mld funtów, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej.

Słaby funt - który zaraz po referendum w czerwcu osłabił się względem dolara do poziomu najniższego od 31 lat - sprawia, że Brytyjczycy muszą płacić więcej za zagraniczne wakacje i importowane towary.

Na słabym funcie korzystają z kolei brytyjscy eksporterzy oraz zagraniczni turyści, którzy - według innych raportów - w minione lato napędzili sprzedaż luksusowych zegarków i biżuterii.

Liczba zagranicznych turystów w Zjednoczonym Królestwie wzrosła w lipcu o 1 proc. do 3,07 mln, czym częściowo można tłumaczyć wzrost wydatków w tej grupie. Co ciekawe, o 1 proc. (do 5,79 mln) wzrosła również liczba Brytyjczyków, którzy w lipcu wyjechali za granicę. Oznacza to, że Brytyjczycy częściej podróżowali za granicę, ale podczas wojaży wydali mniej pieniędzy niż rok temu. (PAP)

au/ jtt/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.09.2016, 23:41
Źródło informacji int.
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ