Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Według definicji, start-up to małe przedsiębiorstwo dopiero rozpoczynające działalność i poszukujące zarówno swego rynku, jak i modelu biznesowego.
"Jest to szansa, żeby młode osoby nie odpływały za granicę, ale też nie odpływały z regionu i tu się rozwijały" - powiedział PAP w Białymstoku dyrektor Departamentu Wsparcia Instytucji Otoczenia Biznesu w PARP Michał Bańka, który brał udział w III Wschodnim Kongresie Gospodarczym. Dyskutowano tam m.in. o rozwoju młodego biznesu we wschodniej części kraju.
W ocenie Bańki, powinny włączyć się w to m.in. różnego rodzaju fundusze i samorząd terytorialny, z jednej strony wspierając finansowo, z drugiej - tworząc np. zaplecze infrastrukturalne.
Zdaniem szefowej Białostockiego Parku Naukowo-Technologicznego Anny Daszuty-Zalewskiej, młodym przedsiębiorcom potrzebne jest przede wszystkim wsparcie merytoryczne. Z badań wynika bowiem, że startapowcom brakuje m.in. specjalistycznej wiedzy, jak prowadzić biznes czy tworzyć zespół. Brakuje im też kontaktów biznesowych, które są niezbędne w rozwoju firmy.
Specjaliści zwracają uwagę właśnie na brak zaufania w Polsce między doświadczonymi a początkującymi przedsiębiorstwami. Marzena Bielecka z Experior Venture Fund (fundusz kapitałowy inwestujące w polskie małe i średnie przedsiębiorstwa) uważa przy tym, że często młodzi mają pomysł, ale nie wiedzą, na jaką potrzebę czy problem ich biznes miałby odpowiadać i tworzą koncepcje, które są oderwane od rzeczywistości. (PAP)
swi/ rof/ agz/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 25.09.2016, 23:14 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |