Newsletter

Interbrand opublikował raport Best Global Brands 2016

05.10.2016, 13:11aktualizacja: 05.10.2016, 13:11

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Apple i Google zajmują dwie najwyższe pozycje, Tesla i Dior dołączają do listy.

NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - Wiodąca firma konsultingowa Interbrand wskazała Apple, Google, i Coca-Colę jako trzy najwartościowsze marki w raporcie Best Global Brands 2016, zdominowanym przez marki z branży motoryzacyjnej i technologicznej. Wśród stu najwartościowszych marek znalazły się również Tesla i Dior. W siedemnastej edycji rankingu, raport ujawnia Anatomię wzrostu, przedstawiając sposoby wielkich marek na rozwój wielkiej firmy z ich własnej perspektywy.

"Wiadomo, ze najlepsze globalne marki nie tylko potrafią dostosować się do zmian, ale je napędzają - powiedział Jez Frampton, dyrektor generalny Interbrands. - Są świadomi tego, że ich Anatomia wzrostu jest złożona, niepowtarzalna i wynika z osobistych doświadczeń; analizują sytuację rynkową i wewnętrzną, rozszerzają swoją działalność na nowe rynki i gromadzą lepsze doświadczenia w celu rozwoju marki i firmy".

Po raz czwarty z rzędu, Apple i Google zdobyły dwa pierwsze miejsca. Wartość marki Apple wzrosła o 5% do 178 119 mln USD, podczas gdy wartość marki Google wzrosła o 11% do 133 252 mln USD. Stawkę 10 najwartościowszych marek uzupełniły Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Dior i Tesla po raz pierwszy znalazły się w rankingu Best Global Brands, zajmując odpowiednio 89. i 100. miejsce.

Wśród pięciu światowych marek, które odnotowały największy wzrost, znalazły się Facebook (wzrost o 48%), Amazon (33%), LEGO (25 %), Nissan (22%) i Adobe (21%).

Tegoroczny ranking został zdominowany przez marki z branży motoryzacyjnej i technologicznej, które zajęły łącznie 29 miejsc. Sektorem, który odnotował największy wzrost - o 19% - jest handel detaliczny. Za nim uplasował się sektor sportowy i sektor marek luksusowych - ze wzrostem na poziomie 10%.

Łączna wartość 100 najwartościowszych marek wynosi 1 796 384 mln USD, co oznacza wzrost o 4.8 % w stosunku do roku 2015. Pełna lista 100 najwartościowszych marek wraz z raportem zawierającym obszerną analizę wzrostu oraz tendencji w poszczególnych sektorach i branżach znajduje się na stronie www.bestglobalbrands.com.

Metodologia

XVII roczny raport firmy Interbrand obejmuje analizę sposobów, w jakie marki wspierają rozwój przedsiębiorstw - od spełniania oczekiwań klientów, aż po zwiększanie wartości rynkowej. Była to pierwsza metoda wyceny wartości marki, która została objęta certyfikatem ISO.

Ranking stworzono w oparciu o trzy główne elementy składające się na skumulowaną wartość marki:

- wyniki finansowe markowych produktów i usług,

- rola, jaką pełni dana marka przy wpływaniu na wybór klienta,

- siła marki w kształtowaniu wysokiej ceny na rynku albo przynoszeniu przedsiębiorstwu zysków.

Interbrand

Zespół Interbrand jest przekonany, że rozwój organizacji zależy od tego, czy posiada ona jasno sformułowaną strategię i czy zapewnia swoim klientom wysokiej jakości obsługę. Nasza firma spełnia oba te warunki, łącząc odpowiedni dobór strategii, kreatywności i technologii, a także wspomagając w ten sposób rozwój marek i przedsiębiorstw naszych klientów. Interband to marka i agencja o zasięgu globalnym, posiadająca 29 oddziałów w 22 krajach, publikująca wpływowy roczny raport Best Global Brands, raporty Breakthrough Brands, a także prowadząca kanał markowy (ang. brandchannel), który zdobył nagrodę w międzynarodowym konkursie Webby. Firma jest częścią sieci agencji należących do grupy Omnicom Group Inc. (NYSE:OMC).

Wersja w języku źródłowym w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161004006720/en/

Źródło: Interbrand

KONTAKT:

Interbrand

Paola Norambuena

Dyrektor do spraw treści

tel. +1-212-798-7590

e-mail: paola.norambuena@interbrand.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 05.10.2016, 13:11
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ