Pobierz materiał i Publikuj za darmo
NOWY JORK - (BUSINESS WIRE) - Wiodąca firma konsultingowa Interbrand wskazała Apple, Google, i Coca-Colę jako trzy najwartościowsze marki w raporcie Best Global Brands 2016, zdominowanym przez marki z branży motoryzacyjnej i technologicznej. Wśród stu najwartościowszych marek znalazły się również Tesla i Dior. W siedemnastej edycji rankingu, raport ujawnia Anatomię wzrostu, przedstawiając sposoby wielkich marek na rozwój wielkiej firmy z ich własnej perspektywy.
"Wiadomo, ze najlepsze globalne marki nie tylko potrafią dostosować się do zmian, ale je napędzają - powiedział Jez Frampton, dyrektor generalny Interbrands. - Są świadomi tego, że ich Anatomia wzrostu jest złożona, niepowtarzalna i wynika z osobistych doświadczeń; analizują sytuację rynkową i wewnętrzną, rozszerzają swoją działalność na nowe rynki i gromadzą lepsze doświadczenia w celu rozwoju marki i firmy".
Po raz czwarty z rzędu, Apple i Google zdobyły dwa pierwsze miejsca. Wartość marki Apple wzrosła o 5% do 178 119 mln USD, podczas gdy wartość marki Google wzrosła o 11% do 133 252 mln USD. Stawkę 10 najwartościowszych marek uzupełniły Coca-Cola, Microsoft, Toyota, IBM, Samsung, Amazon, Mercedes-Benz i GE. Dior i Tesla po raz pierwszy znalazły się w rankingu Best Global Brands, zajmując odpowiednio 89. i 100. miejsce.
Wśród pięciu światowych marek, które odnotowały największy wzrost, znalazły się Facebook (wzrost o 48%), Amazon (33%), LEGO (25 %), Nissan (22%) i Adobe (21%).
Tegoroczny ranking został zdominowany przez marki z branży motoryzacyjnej i technologicznej, które zajęły łącznie 29 miejsc. Sektorem, który odnotował największy wzrost - o 19% - jest handel detaliczny. Za nim uplasował się sektor sportowy i sektor marek luksusowych - ze wzrostem na poziomie 10%.
Łączna wartość 100 najwartościowszych marek wynosi 1 796 384 mln USD, co oznacza wzrost o 4.8 % w stosunku do roku 2015. Pełna lista 100 najwartościowszych marek wraz z raportem zawierającym obszerną analizę wzrostu oraz tendencji w poszczególnych sektorach i branżach znajduje się na stronie www.bestglobalbrands.com.
Metodologia
XVII roczny raport firmy Interbrand obejmuje analizę sposobów, w jakie marki wspierają rozwój przedsiębiorstw - od spełniania oczekiwań klientów, aż po zwiększanie wartości rynkowej. Była to pierwsza metoda wyceny wartości marki, która została objęta certyfikatem ISO.
Ranking stworzono w oparciu o trzy główne elementy składające się na skumulowaną wartość marki:
- wyniki finansowe markowych produktów i usług,
- rola, jaką pełni dana marka przy wpływaniu na wybór klienta,
- siła marki w kształtowaniu wysokiej ceny na rynku albo przynoszeniu przedsiębiorstwu zysków.
Interbrand
Zespół Interbrand jest przekonany, że rozwój organizacji zależy od tego, czy posiada ona jasno sformułowaną strategię i czy zapewnia swoim klientom wysokiej jakości obsługę. Nasza firma spełnia oba te warunki, łącząc odpowiedni dobór strategii, kreatywności i technologii, a także wspomagając w ten sposób rozwój marek i przedsiębiorstw naszych klientów. Interband to marka i agencja o zasięgu globalnym, posiadająca 29 oddziałów w 22 krajach, publikująca wpływowy roczny raport Best Global Brands, raporty Breakthrough Brands, a także prowadząca kanał markowy (ang. brandchannel), który zdobył nagrodę w międzynarodowym konkursie Webby. Firma jest częścią sieci agencji należących do grupy Omnicom Group Inc. (NYSE:OMC).
Wersja w języku źródłowym w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161004006720/en/
Źródło: Interbrand
KONTAKT:
Interbrand
Paola Norambuena
Dyrektor do spraw treści
tel. +1-212-798-7590
e-mail: paola.norambuena@interbrand.com
Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 05.10.2016, 13:11 |
Źródło informacji | Business Wire |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |