Newsletter

MR: firmy z Polski Wschodniej chętne do wykorzystywania wzornictwa w biznesie (komunikat)

06.10.2016, 18:26aktualizacja: 06.10.2016, 18:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- MR informuje:

204 wnioski na łączną kwotę dofinansowania ponad 12 mln zł złożyli przedsiębiorcy z Polski Wschodniej w jesiennym konkursie z działania „Wzór na konkurencję” Programu Polska Wschodnia (POPW). Do efektywnego rozdysponowania jest 5 mln zł.

– Cieszy fakt, że coraz więcej firm dostrzega ogromne korzyści wynikające ze wzornictwa i chętnie sięga po unijne dotacje – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak. – Dzięki kompleksowemu wsparciu z POPW firmy wzbogacą swoją ofertę o nowe innowacyjne produkty, co przełoży się na wzrost ich konkurencyjności. To jeden z naszych głównych celów, który wyraziliśmy w Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju – dodał.

Konkurs trwał od 5 września do 5 października br. Mikro-, małe i średnie przedsiębiorstwa z Polski Wschodniej ubiegały się o dotację (maksymalnie 100 tys. zł) na przeprowadzenie audytu wzorniczego i opracowanie strategii stworzenia innowacyjnego produktu z wykorzystaniem wzornictwa.

– Realizacja projektu jest dla firm furtką do kolejnej dotacji – zwrócił uwagę wiceszef resortu. Przedsiębiorstwa, które stworzą strategię wzorniczą będą mogły starać się o nawet 3 mln zł na kontynuację swojego przedsięwzięcia, czyli wprowadzenie na rynek innowacyjnego produktu zgodnie z opracowaną strategią. Konkurs dotyczący tego etapu wsparcia potrwa do 28 kwietnia 2017 r.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ ksi/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 06.10.2016, 18:26
Źródło informacji MR
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ