Newsletter

Starbucks awansuje Belindę Wong na stanowisko dyrektora zarządzającego spółki w Chinach. Cel: do roku 2021, 5 tys. placówek w Chinach kontynentalnych

19.10.2016, 15:41aktualizacja: 19.10.2016, 15:41

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Wzmocnienie strategii długoterminowej dla Chin poprzez mianowanie Leo Tsoi na stanowisko dyrektora ds. operacyjnych spółki w Chinach.

SHANGHAI - (BUSINESS WIRE) - spółka Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) poinformowała dziś o awansowaniu Belindy Wong ze stanowiska prezesa na stanowisko dyrektora zarządzającego spółki Starbucks w Chinach. Wong przyczyniła się do bezprecedensowego zwiększenia zasięgu działalności spółki Starbucks w Chinach - z 400 placówek w roku 2011 do ponad 2,3 tys. na chwilę obecną - a wszystko to dzięki wyznawanym przez nią podstawowym wartościom misji Starbucks oraz wprowadzeniu innowacyjnych ofert dla partnerów (pracowników) Starbucks oraz klientów lokalnego rynku chińskiego. Na obecnym stanowisku Wong będzie nadzorowała plany Starbucks odnoszące się do podwojenia obecności w Chinach poprzez stworzenie 5 tys. placówek w Chinach do roku 2021. Nadal będzie podlegała Johnowi Culverowi, prezesowi grupy odpowiedzialnemu za globalną sprzedaż detaliczną.

Niniejsza informacja prasowa zawiera multimedia. Zobacz pełną treść informacji pod adresem: http://www.businesswire.com/news/home/20161019005502/en/

"Przez ostatnie pięć lat wizja, doświadczenie i dążenie do innowacyjnych rozwiązań propagowane przez Wong pozwoliło spółce Starbucks znaleźć miejsce w sercach i umysłach obywateli Chin oraz stworzyć mocne podwaliny dla rozwoju Starbucks w Chinach - powiedział John Culver, prezes grupy Starbucks odpowiedzialny za sprzedaż detaliczną. - Belinda Wong wciela w życie misję i wartości naszej firmy, a jej awans przyczyni się do kontynuowania wysiłków Starbucks na rzecz długofalowego budowania doświadczenia partnerów i klientów na rynku chińskim".

"To dla mnie przywilej i zaszczyt, że zostałam mianowana na tak ważne stanowisko w Starbucks w tak ważnym momencie - powiedziała Wong. - Stoimy przed niezwykłą możliwością zaistnienia w Chinach, z ochotą zajmę się szerzeniem misji i wartości naszej firmy poprzez rozwój i innowacje oferowane partnerom i klientom w Chinach".

Wong rozpoczęła pracę w Starbucks w styczniu 2000 r. i zajmowała od tej pory wiele kierowniczych stanowisk w Starbucks w Chinach i regionie Pacyfiku. Na nowym stanowisku Wong będzie zajmowała się długofalową strategią rozwoju oraz przewodziła innowacjom, które zostaną wdrożone w Starbucks w Chinach. Będzie odpowiadała za kluczowe obszary, w tym za prowadzenie na szeroką skalę elektronicznej wymiany handlowej na rynku oraz nadzorowanie otwarcia pierwszej w Szanghaju palarni kawy Starbucks Reserve™ Roastery w roku 2017.

Jako prezes Starbucks w Chinach Wong przewodziła inicjatywie Starbucks Experience obejmującej otwarcie czterech unikalnych, flagowych placówek oferujących klientom możliwość współdzielenia pasji i kunsztu baristów. Przez ostatnie pięć lat spółka Starbucks prowadziła również kilka inicjatyw mających na celu podniesienie jakości usług na rzecz partnerów, odzwierciedlających fundamentalne zaangażowanie Starbucks w znaczenie inwestowania w przyszłość partnerów biznesowych. Umożliwi to zagwarantowanie im nowych możliwości rozwoju i realizowania aspiracji zawodowych. Inicjatywy partnerskie obejmują dodatki mieszkaniowe dla baristów pracujących w pełnym wymiarze godzin oraz kierowników zmiany, szkolenie ustawiczne oraz dostarczy możliwości rozwoju zawodowego w ramach Chińskiego Uniwersytetu Starbucks, a także nowatorskich, stworzonych przez spółkę Forów Rodzin Partnerskich umożliwiających zaznajomienie rodziców partnerów biznesowych Starbucks z kulturą i wartościami spółki.

We wrześniu 2016 r. Wong znalazła się wśród 50 laureatów nagrody Magnolia Award przyznawanej przez Urząd Miasta Szanghaj w uznaniu nadzwyczajnego wkładu w rozwój Szanghaju. Wong znalazła się również na liście 50 osób kształtujących przyszłość stosunków między USA a Chinami magazynu Foreign Policy oraz 100 najznamienitszych kobiet Biznesu w Chinach opublikowanej przez magazyn Forbes w roku 2015. Od roku 2012 Wong trafia na listę 25 najbogatszych i najbardziej wpływowych kobiet biznesu w Chinach.

Leo Tsoi, piastujący stanowisko wiceprezesa Starbucks Chiny ds. rozwoju i aranżacji placówek, również został awansowany na dyrektora ds. operacyjnych spółki Starbucks w Chinach. Na tym stanowisku Tsoi będzie kontynuował misję tworzenia nowych placówek, przekształcania infrastruktury rynkowej, wdrażania kluczowych systemów operacyjnych oraz rozwijania branży konsumenckiej w Chinach. Na stanowisku wiceprezesa ds. rozwoju i aranżacji placówek przyczynił się wraz ze swoim zespołem do przyspieszenia rozwoju placówek Starbucks tworząc 550 nowych placówek, w tym placówek flagowych, prestiżowych kawiarni oraz 75 barów Starbucks Reserve™ i ponad 380 barów typu 'pour over'.

Od chwili rozpoczęcia kariery zawodowej w spółce, a mianowicie od roku 2012, Tsoi odpowiadał za kilka kluczowych obszarów działalności, piastując stanowisko dyrektora ds. marketingu i wiceprezesa w północnej części Chin, dzięki czemu przyczynił się do zapewnienia Starbucks wiodącej pozycji na rynku.

Zarówno Wong, jak i Tsoi obejmują powierzone im stanowiska ze skutkiem natychmiastowym.

Starbucks

Od roku 1971 Starbucks Coffee Company zajmuje się selekcjonowaniem i paleniem wysokiej jakości kawy Arabica. Obecnie spółka posiadająca placówki na całym świecie jest wiodącym detalicznym sprzedawcą wyselekcjonowanych gatunków kawy palonej na międzynarodowym rynku. Dzięki naszemu wytrwałemu zaangażowaniu w podnoszenie jakości usług oraz przyświecającym nam zasadom, każdy kubek naszej kawy to dla każdego naszego klienta nowy wymiar doświadczenia Starbucks. Jeśli chcą Państwo stać się częścią naszego świata, prosimy odwiedzić jedną z naszych kawiarni lub stronę www.starbucks.com.

Wersja w języku źródłowym w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161019005502/en/

Źródło: Starbucks Coffee Company

KONTAKT:

Starbucks Coffee Company

Marianne Duong

e-mail: mduong@starbucks.com

Oficjalną, obowiązującą wersję niniejszego zawiadomienia stanowi tekst oryginalny sporządzony w języku źródłowym. Tekst tłumaczenia służy wyłącznie celom orientacyjnym, został sporządzony wyłącznie dla celów ułatwienia zrozumienia zawiadomienia i należy interpretować go w odniesieniu do tekstu źródłowego, który jest jedyną wersją mającą skutki prawne.

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 19.10.2016, 15:41
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ