Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Od piątku do niedzieli warszawiacy mogli odbyć wirtualną podróż do stolicy Syczuanu, korzystając ze specjalnego pojazdu wyposażonego w technologie VR. Imprezie towarzyszyły widowiskowe pokazy Tai Chi, Wushu oraz tradycyjnego chińskiego tańca lwa. Można było też spróbować dań kuchni syczuańskiej - ChengDu cieszy się tytułem Miasta Gastronomii UNESCO - poznać sztukę parzenia herbaty czy nauczyć się rysować pandę.
Wydarzenie odbywało się pod hasłem "Panda w Warszawie" - światowym symbolem ChengDu są bowiem pandy wielkie, których wizerunek władze regionu chętnie wykorzystują na potrzeby jego promocji. Wykorzystanie nowinek technologicznych dla promocji miasta miało nie tylko pozwolić na wierne oddanie jego klimatu i ducha, ale też podkreślić zaawansowany technologicznie przemysł.
Impreza była częścią kampanii związanej z koncepcją stworzenia nowego szlaku handlowego łączącego Chiny, kraje Azji Środkowej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy. Spotkania z chińską kulturą mają pomóc w przełamaniu dystansu dzielącego "Państwo Środka" i miasta "Starego Kontynentu". Tak jak niegdyś Jedwabny Szlak, tak dziś strategia "yi dai, yi lu" (czyli „jeden pas, jedna droga”) ma istotnie wpłynąć na kształt stosunków gospodarczych na świecie. Istotnym elementem działań jest szeroko zakrojona rozbudowa infrastruktury transportowej, w tym przede wszystkim: kolei. Równolegle chińskie władze podejmują szereg inicjatyw informacyjnych, uznając je za ważny element stymulowania rozwoju międzynarodowej współpracy handlowej.
Promujące się w Warszawie ChengDu to jeden z najlepiej skomunikowanych ze światem regionów Chin i bodaj najszybciej rozwijający się ośrodek logistyczny, handlowy, finansowy, naukowy i technologiczny w zachodniej części kraju. Aglomeracja może pochwalić się najwyższym PKB w Chinach i konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako centrum uznawane za nową bramę Chin dla gospodarek Zachodu. Swoją siedzibę ma tu już przeszło połowa firm z listy Global 500 magazynu Fortune.
Europejska premiera projektu odbyła się w połowie października we Frankfurcie nad Menem.
KONTAKT:
Maciej Bieńkiewicz
tel. kom. +48 605 936 600
e-mail: maciej.bienkiewicz@competita.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
| Data publikacji | 31.10.2016, 12:13 |
| Źródło informacji | Competita |
| Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Sklep online, który rośnie z Tobą dzięki wdrożeniom Magento
Czy chcesz zbudować sklep, który nie dusi się przy wzrostach ruchu i zamówień? Szukasz platformy, która rośnie razem z biznesem i nie zamyka drogi do zmian? Magento 2 daje swobodę, kontrolę i stabilność. Jeśli planujesz poważny e‑commerce, potrzebujesz wdrożenia, które łączy warstwę techniczną z celami sprzedażowymi.- 26.11.2025, 13:13
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Aurora Creation
-
BOC Group liderem w raporcie Gartner® Magic Quadrant™ 2025 dla narzędzi do architektury korporacyjnej
- 26.11.2025, 10:04
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PR Newswire
-
Image
Wdrażanie założeń ESG ważnym elementem Strategii Rozwoju Grupy Enea PAP
Enea zaprezentowała Strategię Zrównoważonego Rozwoju GK Enea do 2035 roku. Strategia wyznacza kierunki transformacji środowiskowej, społecznej i zarządczej, wpisując się w strategię biznesową Grupy. „Strategia ESG mówi, jak chcemy się transformować. Mówi też o naszej uwadze skierowanej zarówno na pracowników, jaki i klientów oraz naszych kontrahentów” - powiedziała Dalida Gepfert, wiceprezes Enei ds. korporacyjnych.- 26.11.2025, 08:42
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PAP MediaRoom
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ