Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Od piątku do niedzieli warszawiacy mogli odbyć wirtualną podróż do stolicy Syczuanu, korzystając ze specjalnego pojazdu wyposażonego w technologie VR. Imprezie towarzyszyły widowiskowe pokazy Tai Chi, Wushu oraz tradycyjnego chińskiego tańca lwa. Można było też spróbować dań kuchni syczuańskiej - ChengDu cieszy się tytułem Miasta Gastronomii UNESCO - poznać sztukę parzenia herbaty czy nauczyć się rysować pandę.
Wydarzenie odbywało się pod hasłem "Panda w Warszawie" - światowym symbolem ChengDu są bowiem pandy wielkie, których wizerunek władze regionu chętnie wykorzystują na potrzeby jego promocji. Wykorzystanie nowinek technologicznych dla promocji miasta miało nie tylko pozwolić na wierne oddanie jego klimatu i ducha, ale też podkreślić zaawansowany technologicznie przemysł.
Impreza była częścią kampanii związanej z koncepcją stworzenia nowego szlaku handlowego łączącego Chiny, kraje Azji Środkowej, Bliskiego Wschodu, Afryki i Europy. Spotkania z chińską kulturą mają pomóc w przełamaniu dystansu dzielącego "Państwo Środka" i miasta "Starego Kontynentu". Tak jak niegdyś Jedwabny Szlak, tak dziś strategia "yi dai, yi lu" (czyli „jeden pas, jedna droga”) ma istotnie wpłynąć na kształt stosunków gospodarczych na świecie. Istotnym elementem działań jest szeroko zakrojona rozbudowa infrastruktury transportowej, w tym przede wszystkim: kolei. Równolegle chińskie władze podejmują szereg inicjatyw informacyjnych, uznając je za ważny element stymulowania rozwoju międzynarodowej współpracy handlowej.
Promujące się w Warszawie ChengDu to jeden z najlepiej skomunikowanych ze światem regionów Chin i bodaj najszybciej rozwijający się ośrodek logistyczny, handlowy, finansowy, naukowy i technologiczny w zachodniej części kraju. Aglomeracja może pochwalić się najwyższym PKB w Chinach i konsekwentnie umacnia swoją pozycję jako centrum uznawane za nową bramę Chin dla gospodarek Zachodu. Swoją siedzibę ma tu już przeszło połowa firm z listy Global 500 magazynu Fortune.
Europejska premiera projektu odbyła się w połowie października we Frankfurcie nad Menem.
KONTAKT:
Maciej Bieńkiewicz
tel. kom. +48 605 936 600
e-mail: maciej.bienkiewicz@competita.com
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 31.10.2016, 12:13 |
Źródło informacji | Competita |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Pozostałe z kategorii
-
Image
Premier na EFNI: czas na odbudowę narodowej gospodarki PAP
Kluczowe pytanie wiosennej edycji konferencji EFNI brzmi - jakie zmiany czekają europejski rynek pracy i jak się na nie przygotować? Odpowiedzą na nie liderzy biznesu, eksperci i decydenci, którzy spotykają się w dniach 15–16 kwietnia w Warszawie na wydarzeniu zorganizowanym przez Konfederację Lewiatan.- 15.04.2025, 17:22
- Kategoria: Polityka i społeczeństwo
- Źródło: PAP MediaRoom
-
Image
Ominimo Insurance nawiązuje współpracę z Zurich Insurance Group i rozpoczyna działalność w Polsce
Ominimo Insurance, start-up technologiczny, którego wartość już w pierwszym roku działalności osiągnęła 200 mln euro, rozszerza działalność o Polskę i nawiązuje strategiczną współpracę dystrybucyjną z Zurich Insurance Group - jedną z największych firm ubezpieczeniowych w Europie. Efektem tej kooperacji jest wprowadzenie na polski rynek innowacyjnej oferty cyfrowych ubezpieczeń komunikacyjnych Ominimo.- 15.04.2025, 16:26
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Ominimo / All 4 Comms
-
Image
Kompaktowe przestrzenie do wynajęcia debiutują w Polsce. Rynek nieruchomości komercyjnych czeka rewolucja?
Smart Business Unit - to może być nowy standard na rynku nieruchomości komercyjnych. W krajach bałtyckich ten format rewolucjonizuje rynek lokali do wynajęcia dla mikro- i małych przedsiębiorstw. Teraz będzie można przetestować go również w Polsce.- 15.04.2025, 15:57
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: Nordspace/All 4 Comm
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘ