Newsletter

LUBAWA SA (13/2016) Szacunkowe wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2016 r.

04.11.2016, 09:01aktualizacja: 04.11.2016, 09:01

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 13/2016

Zarząd LUBAWA S.A. w Ostrowie Wielkopolskim (Emitent, Spółka) podaje do publicznej wiadomości szacunkowe wyniki finansowe Grupy Kapitałowej Lubawa S.A. (Grupa) oraz Emitenta, narastająco za pierwsze trzy kwartały 2016 r., tj. za okres 01.01.2016-30.09.2016.

- Skonsolidowane szacunkowe przychody ze sprzedaży Grupy wyniosły 188,1 mln zł wobec 181,8 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 6,3 mln zł.

- Skonsolidowany szacunkowy wynik netto na sprzedaży Grupy wyniósł 9,6 mln zł wobec 0,5 mln zł w pierwszych trzech kwartałach ub. r., co stanowi wzrost o kwotę 9,1 mln zł.

- Skonsolidowany szacunkowy wynik netto Grupy wyniósł 6,7 mln zł wobec 2,4 mln zł w porównywalnym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 4,3 mln zł.

- Jednostkowe szacunkowe przychody ze sprzedaży Lubawa S.A. wyniosły 33,9 mln zł wobec 26,3 mln zł w analogicznym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o kwotę 7,6 mln zł.

- Jednostkowy szacunkowy wynik netto na sprzedaży Lubawa S.A. wyniósł 1,8 mln zł wobec 0,9 mln zł straty po pierwszych trzech kwartałach ub. r. co stanowi wzrost o 2,7 mln zł.

- Jednostkowy szacunkowy wynik netto Lubawa S.A. wyniósł 0,8 mln zł wobec 0,4 mln zł straty w porównywalnym okresie roku ubiegłego, co stanowi wzrost o 1,2 mln zł.

Powyższe szacowane wyniki finansowe za pierwsze trzy kwartały 2016 r. zostały osiągnięte głównie dzięki wzrostowi sprzedaży zrealizowanej w pierwszym półroczu w Lubawa S.A. względem porównywalnego okresu ubiegłego roku, co było efektem zwiększonych zakupów realizowanych przez klientów Spółki w sektorze służb mundurowych. W III kwartale b.r. zrealizowana przez Lubawa S.A. sprzedaż charakteryzowała się, ze względu na strukturę produktową realizowanych zamówień, niższą rentownością niż w roku ubiegłym. Na poziom skonsolidowanych wyników Grupy w III kw. 2016 r. wpłynęła przede wszystkim wyższa od zeszłorocznej efektywność sprzedaży w segmencie materiałów reklamowych.

Oceniając osiągnięte w pierwszych trzech kwartałach 2016 r. wyniki skonsolidowane należy wziąć pod uwagę wypłacone spółkom z Grupy Lubawa w pierwszym półroczu ubiegłego roku odszkodowania z tytułu szkód po pożarze z 2014 roku, w wysokości ok. 5,6 mln zł, które nie wystąpiły w roku bieżącym. Zwrócić należy uwagę na fakt, że spółki z Grupy Lubawa osiągnęły w pierwszych trzech kwartałach b.r. wzrost zysku netto na sprzedaży w wysokości 9,1 mln zł rdr, co pozwoliło na zwiększenie wyniku netto o 4,3 mln zł i to pomimo faktu otrzymania w ub. roku odszkodowań. Zarząd Emitenta zwraca uwagę, że realizowane przychody, szczególnie w segmencie sprzętu specjalistycznego, nie mają charakteru powtarzalnego i zależą od zmieniającego się dynamicznie zapotrzebowania klientów Grupy.

Powyższe wyniki finansowe stanowią szacunki uzyskane w trakcie przygotowywania sprawozdania finansowego, wyniki opublikowane ostatecznie w raporcie za III kw. 2016 r. mogą w ograniczonym stopniu odbiegać od powyżej przedstawionych wielkości.

Powyższe informacje zostały uznane za spełniające przesłanki Art. 17 ust. 1 MAR ze względu na istotne, zdaniem Zarządu Spółki, zmiany względem okresu porównywalnego odnotowane przez Grupę oraz Emitenta.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 04.11.2016, 09:01
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ