Newsletter

120. edycja targów kantońskich dobiega końca z rosnącym obrotem handlowym na poziomie 27,89 miliarda dolarów

09.11.2016, 14:24aktualizacja: 09.11.2016, 14:24

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

GUANGZHOU, Chiny, 9 listopada 2016 r. /PRNewswire/ - Dnia 4 listopada 2016 r. dobiegła końca 120. edycja chińskich targów importu i eksportu znanych jako targi kantońskie. W trakcie udanych targów poziom transakcji eksportowych sięgnął 187 301 miliardów juanów, czyli 27,89 miliarda dolarów, co stanowi wzrost w skali rocznej w wysokości 3,2% w porównaniu do targów kantońskich, które odbyły się ubiegłej jesieni. W tym roku w targach wzięło udział 185 704 nabywców z 213 krajów i regionów, zaznaczając się wzrostem w wysokości 4,6% w skali rocznej.

Tegoroczne targi kantońskie przyciągnęły większą liczbę nabywców zagranicznych zwłaszcza w branżach elektronicznych oraz elektrycznych artykułów gospodarstwa domowego, dóbr konsumenckich, dekoracji, podarunków i maszynerii. Liczby nabywców z Azji, Europy, obu Ameryk i Oceanii wzrosły odpowiednio o 4,22, 6,53, 10,91 i 0,11 procenta w skali roku.

Rzecznik targów kantońskich i wicedyrektor Chińskiego Centrum Handlu Zagranicznego Xu Bing zaznaczył, że ideą 120. edycji targów kantońskich było podkreślenie roli rozwoju innowacji i dzielenia się wiedzą przemysłową na skalę globalną. "Nieustanny rozwój trwający już 60 lat czyni z targów międzynarodową, otwartą platformę, która pozwala specjalistom z całego świata wymieniać się pomysłami i dzielić wiedzą. Targi są symbolem osiągnięć technologicznych i rozwoju trendów przemysłowych na całym świecie" – dodał rzecznik.

Produkty mechaniczne i elektryczne stanowią największą część obrotu handlowego 120. edycji targów kantońskich, przyczyniwszy się do sprzedaży na poziomie 15,10 miliarda dolarów, co stanowi wzrost o 1,8% w skali roku i aż 54,1% całego obrotu wydarzenia. Na drugim miejscu znalazły się produkty przemysłowe, których obrót sięgnął 7,2 miliarda dolarów oraz odzież z poziomem sprzedaży w wysokości 1,63 miliarda dolarów.

Najwyższy poziom sprzedaży zanotowano wśród krajów Unii Europejskiej (7,1 miliarda dolarów), krajów BRIC, czyli Brazylii, Rosji, Indii i Chin (3,8 miliarda dolarów) oraz Stanów Zjednoczonych (3,71 miliarda dolarów) z poziomem wzrostu odpowiednio 5,6, 11,5 i 14,7 w skali roku.

Rzecznik Xu zaznaczył, że rosnący obrót i liczba odwiedzających targi jest jednym z pozytywnych wyników innowacyjnego i wielofunkcyjnego podejścia do tworzenia szeroko zakrojonego wydarzenia. "Liczba nabywców, którzy dokonali wstępnej rejestracji poprzez nasze globalne, nowoczesne kanały sięgnęła w tym roku aż 70 000" - dodał rzecznik.

O targach kantońskich

Chińskie targi importu i eksportu znane jako targi kantońskie odbywają się dwa razy w roku w Guangzhou, każdej jesieni i na wiosnę. Powstałe w 1957 roku wydarzenie jest szeroko zakrojoną wystawą z najdłuższymi tradycjami, najwyższym poziomem, największą skalą i największą liczbą produktów. Targi mogą także poszczycić się największą różnorodnością krajów pochodzenia nabywców, a także najwyższym obrotem handlowym w Chinach.

Źródło: Canton Fair

KONTAKT:

pani Chloe Cai

tel. +86-20-8913 8622

e-mail: caiyiyi@cantonfair.org.cn

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 09.11.2016, 14:24
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Pozostałe z kategorii

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ