Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Nam zależy, aby dostosować cenę do ryzyka, a nie podnosić wszystkim za wszelką cenę, by wykazać lepszy wynik" - dodał członek zarządu Tomasz Kulik. "Chcielibyśmy - ale proszę tego nie traktować jako deklarację - osiągnąć rentowność w tym segmencie w 2017 r.".
Wynik techniczny w OC komunikacyjnym (różnica między wypłatą odszkodowań a zebraną składką), po trzecim kwartale roku sięgnął minus 121,8 mln zł, reszta rynku odnotowała w tym czasie minus 484,7 mln zł.
Udział rynkowy PZU w ubezpieczeniach AC wynosi 42,5 proc., a w OC komunikacyjnych 40,8 proc.
Hodgkiss wyjaśnił, że rynek ubezpieczeń w Polsce urósł ostatnio o około 12 proc.
"PZU razem z Link4 odnotowały wzrost w ubezpieczeniach majątkowych i osobowych w trzecim kwartale tego roku o 3,8 proc. w porównaniu do trzeciego kwartału 2015 r., a w ubezpieczeniach na życie o 1,6 proc." - poinformował prezes PZU Michał Krupiński.
Dodał, że jednocześnie ubezpieczyciel dba o dyscyplinę kosztową. "Chcemy obniżyć koszty o 400 mln zł w perspektywie do 2020 roku i to już się dzieje" - zapewnił prezes. Do końca trzeciego kwartału spółka zredukowała koszty o 62 mln zł, do 1126 mln zł.
Michał Krupiński, pytany przez dziennikarzy o ewentualne przejęcia przez PZU banku Pekao SA i Pioneera od UniCredit, stwierdził: "Nie komentujemy".
Zaprzeczył natomiast jakoby PZU miało odkupić aktywa SABMillera w naszym regionie (w Polsce Kompania Piwowarska - PAP). (PAP)
eg/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 10.11.2016, 15:01 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |