Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd spółki Próchnik Spółka Akcyjna ("Spółka"), informuje o podjęciu w dniu 15 listopada 2016 r. uchwały w sprawie przyjęcia założeń nowej strategii Spółki w zakresie rozwoju internetowych kanałów dystrybucji. Strategia zakłada podjęcie przez Spółkę szeregu działań w latach 2016-2018.
Cele strategiczne
Strategia zakłada podjęcie działań w celu rozwoju internetowych kanałów sprzedaży, a tym samym dotarcia do nowych grup docelowych.
Sposób realizacji
Cele strategiczne w zakresie rozbudowy kanałów internetowych mają zostać osiągnięte w pierwszym etapie poprzez planowane przejęcia przez Spółkę 3 podmiotów - operatorów sklepów internetowych i platformy e-commerce o łącznej przewidywanej sprzedaży w 2016 roku w wysokości około 6 mln zł.
Perspektywa finansowa strategii
Zgodnie ze strategią, realizacja przejęć pozwoli na osiągnięcie przychodów Spółki w kanale internetowym w wysokości ok. 20 milionów złotych w 2017 roku i ok. 30 milionów złotych w 2018 roku. Spółka zakłada, że w efekcie rozbudowy kanałów internetowych osiągnięty zostanie pozytywny efekt również w tradycyjnym obszarze sprzedaży (efekt ROPO - "Research Online Purchase Offline").
Źródła finansowania strategii
Strategia zakłada sfinansowanie akwizycji podmiotów z segmentu e-commerce ze środków własnych Spółki oraz środków planowanych do pozyskania z nowej emisji akcji Spółki. W tym celu Zarząd ma zamiar zwołać Walne Zgromadzenie i zaproponować podjęcie przez akcjonariuszy Spółki uchwały upoważniającej Zarząd do emisji do 12 mln nowych akcji w ramach kapitału docelowego.
Powyższą strategię opracowano w oparciu o następujące założenia:
- Rosnący udział kanału e-commerce w sprzedaży detalicznej ogółem oraz dynamika rozwoju tego kanału.
- Analizę grupy docelowej Próchnik S.A. oraz perspektywicznych, docelowych grup klientów.
- Przewidywane korzyści synergiczne z wykorzystania zasobów przejmowanych podmiotów (posiadane marki, bazy klientów oraz potencjał generowany przez nie).
- Zbudowane przez Spółkę kompetencje w zakresie dystrybucji oraz marketingu internetowego, znajdujące odzwierciedlenie w dotychczasowych wynikach sprzedaży własnych marek.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 15.11.2016, 09:20 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |