Newsletter

Starbucks i Tencent ogłaszają strategiczne partnerstwo w celu uruchomienia funkcji prezentów w serwisie WeChat w Chinach

08.12.2016, 12:26aktualizacja: 08.12.2016, 12:26

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Na początku przyszłego roku firmy wspólnie opracują funkcję prezentów. Pozwoli ona pielęgnować relacje międzyludzkie poprzez błyskawiczne przesyłanie wyrazów wdzięczności i miłości w postaci podarunków Starbucksa. Nawiązanie współpracy obejmuje rozszerzenie dostępności usługi WeChat Pay w punktach Starbucks w Chinach kontynentalnych począwszy od 8 grudnia.

SEATTLE i SHENZHEN, Chiny - (BUSINESS WIRE) - Spółka Starbucks Coffee Company (NASDAQ: SBUX) i Tencent Holdings Limited (SEHK: 00700), czołowy dostawca internetowych usług o wartości dodanej w Chinach, rozpoczynają dziś strategiczne partnerstwo w celu wspólnego wprowadzenia na początku 2017 r. nowej funkcji prezentów w aplikacji WeChat, najpopularniejszej mobilnej platformie społecznościowej w Chinach.

Niniejsza informacja prasowa zawiera materiały multimedialne. Pełna wersja informacji dostępna jest pod adresem: http://www.businesswire.com/news/home/20161207005936/en/

Dzięki tej współpracy Starbucks stanie się pierwszą marką detaliczną, która za pośrednictwem aplikacji WeChat połączy i zrealizuje lokalne usługi wręczania prezentów i płatności cyfrowych. Docierając do 846 mln aktywnych kont użytkowników miesięcznie na całym świecie (stan na III kwartał 2016 r.), nowa zintegrowana funkcja pozwoli klientom w Chinach na sprawne i wygodne przesyłanie prezentów Starbucks przyjaciołom i bliskim. Od dzisiaj klienci Starbucks będą mogli także skorzystać z funkcji WeChat Pay do płacenia w każdym z niemal 2500 sklepów Starbucks w Chinach kontynentalnych.

"Starbucks i Tencent wyznają podobne wartości. Poprzez nasze produkty i usługi dążymy do zacieśniania relacji między ludźmi. Cieszę się, że możemy współpracować z uznanym i ugruntowanym liderem branży mobilnej w Chinach - powiedziała Belinda Wong, dyrektor generalny Starbucks China. - Nowe partnerstwo strategiczne pozwoli wykorzystać mocne strony obu firm i stworzyć prawdziwą platformę prezentową typu online-to-offline, która dzięki swojej wyjątkowości i sile oddziaływania zaowocuje jeszcze większym zaangażowaniem ze strony klientów. Karty Starbucks należą do najczęściej wybieranych prezentów na świecie. Chcemy powtórzyć ten sukces w segmencie cyfrowych prezentów na rynku chińskim”.

"Strategiczna współpraca pomiędzy WeChat i Starbucks pozwoli nam dotrzeć z wyjątkową ofertą Starbucks do setek milionów użytkowników aplikacji WeChat w Chinach - powiedział Allen Zhang, starszy wiceprezes wykonawczy Tencent. - Cieszymy się, że Starbucks wybrał nas na swojego partnera. Będziemy starali się pogłębiać dobre relacje z naszymi klientami, oferując im usługi najwyższej jakości”.

Starbucks oferuje innowacyjne usługi cyfrowe, które zaskakują i wprawiają w zachwyt, dzięki czemu zapewnia jeszcze lepsze „Doświadczenie Starbucksa” swoim klientom w Chinach. Internetowa platforma prezentów to część programu rozwoju marki w świecie cyfrowym, którego celem jest nawiązywanie kontaktów z klientami poprzez kanały cyfrowe, w tym aplikację mobilną Starbucks®, program lojalnościowy My Starbucks Rewards® i media społecznościowe.

Stworzona wspólnie przez Starbucksa i WeChat funkcja prezentów zachęca do codziennego dzielenia się życzliwością i wdzięcznością z członkami rodziny i przyjaciółmi. Klienci będą mogli wybrać prezent oferowany przez markę Starbucks i dodać do niego spersonalizowaną wiadomość. W ten sposób można wyrazić miłość, wdzięczność albo po prostu wywołać uśmiech na twarzy kogoś bliskiego. Odbiorcy tych osobistych i prostych wyrazów życzliwości będą mogli zapisywać swoje podarunki i wiadomości na koncie WeChat i wykorzystać je później w chińskich sklepach Starbucks, ciesząc się niezrównanym „Doświadczeniem Starbucks”.

W ramach partnerstwa Starbucks wprowadzi możliwość wykorzystania funkcji WeChat Pay w zakupach w swojej sieci detalicznej, co wpisuje się w starania firmy, by stale zwiększać wygodę korzystania z jej usług. Ta funkcja płatności bezgotówkowej, pozwalająca użytkownikom płacić za towary i usługi przy pomocy urządzenia mobilnego, jest jedną z najpopularniejszych metod płatności w Chinach. W marcu 2016 r. przeszło 300 mln użytkowników posiadało karty bankowe powiązane z WeChat lub QQ, kolejną flagową usługą firmy Tencent.

Ogłoszone dzisiaj partnerstwo stanowi rozwinięcie dynamicznie rozwijającej się oferty innowacji cyfrowych Starbucksa w Chinach, które łączą wyjątkową obsługę w punkcie z nową cyfrową przestrzenią spotkań. Wcześniej Starbucks uruchomił w Chinach system płatności mobilnych. Dzięki niemu członkowie programu lojalnościowego My Starbucks Rewards® (MSR) otrzymali dostęp do szybkiej, płynnej i wygodnej metody płatności z użyciem swoich przedpłaconych kart podarunkowych Starbucks Gift Card na urządzeniach mobilnych.

Starbucks

Od roku 1971 Starbucks Coffee Company zajmuje się selekcjonowaniem i paleniem wysokiej jakości kawy Arabica przy zachowaniu najwyższych standardów etycznych. Mająca punkty sprzedaży na całym świecie spółka Starbucks jest obecnie wiodącym detalicznym sprzedawcą wyselekcjonowanych gatunków kawy palonej na międzynarodowym rynku. Dzięki naszemu nieustannemu zaangażowaniu w podnoszenie jakości usług oraz przyświecającym nam zasadom każda filiżanka naszej kawy to dla naszych klientów nowy wymiar doświadczenia Starbucks. Jeśli chcą Państwo stać się częścią naszego świata, prosimy odwiedzić jedną z naszych kawiarni lub stronę Starbucks.com oraz Starbucks Newsroom.

WeChat

WeChat tworzy i wdraża innowacyjne technologie, które łączą ludzi i umożliwiają komunikację oraz udostępnianie treści. Mobilna aplikacja społecznościowa zaprojektowana dla użytkowników smartfonów, WeChat, jest jedną z najszybciej rozwijających się aplikacji tego typu na świecie, używaną przez setki milionów ludzi. WeChat oferuje dobrą zabawę i dynamiczne funkcje, łącząc możliwość przesyłania wiadomości, korzystania z funkcji społecznościowych i gier w jeden zintegrowany produkt wyposażony w szereg ustawień prywatności i bezpieczeństwa, które można dowolnie personalizować. Aplikacja zapewnia użytkownikom centralny punkt sterowania, za pośrednictwem którego mogą udostępniać wiadomości głosowe, zdjęcia, filmy i wiadomości tekstowe w całym ekosystemie społecznościowym. Dzięki funkcji kont oficjalnych WeChat daje markom możliwość oferowania bogatych treści wygodnych w obsłudze na ekranie dotykowym, co pozwala na angażowanie i rozwijanie skupionych wokół nich społeczności. WeChat jest dostępny do pobrania za darmo na systemy Android, iOS, Windows, w wersji przeglądarkowej, Mac i komputery osobiste.

Zobacz wersję źródłową informacji w serwisie businesswire.com: http://www.businesswire.com/news/home/20161207005936/en/

Źródło: Starbucks Coffee Company

KONTAKT:

Starbucks Coffee Company

tel. 206-318-7100

e-mail: press@starbucks.com

Źródło informacji: Business Wire

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.12.2016, 12:26
Źródło informacji Business Wire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ

Pozostałe z kategorii