Newsletter

Wzrost sprzedaży Volkswagena w listopadzie o 7,9 rdr, mimo skandalu

16.12.2016, 17:00aktualizacja: 16.12.2016, 17:00

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż koncernu Volkswagen rośnie, mimo skandalu z fałszowaniem pomiarów toksyczności spalin. Jak podaje agencja AP, niemiecki koncern sprzedał w listopadzie o 7,9 proc. samochodów więcej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Światowa sprzedaż aut ze znakiem VW, oraz innych marek koncernu z Wolfsburga, takich jak Audi, Skoda i Seat wyniosła 899 400 sztuk.

Według AP na wyniki listopadowej sprzedaży koncernu wpłynął zwiększony popyt na jego samochody w Chinach. Kraj ten stanowi największy rynek zbytu Volkswagena. O 3,1 proc. wzrosła też sprzedaż firmy w ostatnich 11 miesiącach br. Koncern sprzedał w tym czasie 9,38 mln pojazdów.

W następstwie dochodzenia podległej rządowi USA Agencji Ochrony Środowiska (EPA) Volkswagen przyznał się we wrześniu 2015 roku do zainstalowania w łącznie około 11 mln samochodów oprogramowania pomagającego fałszować wyniki pomiarów zawartości tlenków azotu w spalinach silników Diesla.

Oprogramowanie to, znane pod nazwą „defeat device” (urządzenie udaremniające), w celach oszczędnościowych wyłączało system neutralizowania tlenków azotu podczas normalnej eksploatacji samochodu i włączało go po rozpoznaniu, że silnik poddawany jest testom.

W czerwcu koncern z Wolfsburga zgodził się zapłacić w sumie ok. 15 mld dolarów za zakończenie przez amerykańskie władze federalne i władze 44 stanów postępowania i wypłacić odszkodowania właścicielom 475 tys. samochodów proponując im rekompensatę i naprawę albo odkupienie pojazdów. Kwota ta wzrosła do 16,5 mld dolarów w rezultacie dalszych porozumień z amerykańskimi adwokatami i poszkodowanymi dilerami samochodowymi. (PAP)

maja/ pb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 16.12.2016, 17:00
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ