Newsletter

Samsung i Hyundai obawiają się wzrostu praktyk protekcjonistycznych

03.01.2017, 17:06aktualizacja: 03.01.2017, 17:06

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Szefowie koncernów Samsung Electronics i Hyundai Motor oceniają, że w tym roku ich firmy będę musiały zmagać się z coraz większą niepewnością na rynku, m.in. z powodu szerzenia się praktyk protekcjonistycznych - podała we wtorek agencja AP.

Wiceprezes koncernu Samsung Kwon Oh-hyun zaapelował do swych współpracowników podczas noworocznego wystąpienia o dokonanie zmian w firmie polegających m.in. na zaostrzeniu kontroli jakości. Według niego jest to niezbędne z uwagi na spowolnienie wzrostu na kluczowych dla firmy rynkach oraz nasilenie praktyk protekcjonistycznych w sferze handlu, które przyczynią się w tym roku do wzrostu niepewności na arenie politycznej i gospodarczej.

Czołowy producent smartfonów, jak podał w poniedziałek dziennik "JoongAng Ilbo" powołując się na anonimowe źródło, ma ogłosić w tym miesiącu wnioski z dochodzenia w sprawie samozapłonu smartfonów Galaxy Note 7, których produkcja została wstrzymana w listopadzie zeszłego roku. Jak podała agencja Reutersa czołowy producent smartfonów szacuje, że wycofanie się z produkcji oznacza, iż w następstwie tej decyzji w ciągu trzech kwartałów jego zysk operacyjny obniży się o 5,1 mld dolarów.

Przed trudną sytuacją rynkową wynikająca ze spowolnienia światowej gospodarki, rozszerzania praktyk protekcjonistycznych i wzrostu konkurencji w sektorze motoryzacyjnym ostrzegł też szef Hyundai Motor Chung Mong-koo.

Według niego największa koreańska grupa motoryzacyjna chce sprzedać w tym roku 8,25 mln aut.

Jak podali przedstawiciele koncernu Hyundai Motor, na których powołuje się AP, jego siostrzana spółka Kia Motors nie zrealizowała planów dotyczących sprzedaży w 2016 roku. Nabywców znalazło jedynie 7,88 mln jej samochodów. Wynika to m.in. z faktu, że klienci chętniej kupowali auta z segmentu SUV niż sedany. (PAP)

maja/ pb/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 03.01.2017, 17:06
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ