Newsletter

Po raz pierwszy od dekady Mercedes wyprzedził w wynikach sprzedaży BMW

10.01.2017, 09:30aktualizacja: 10.01.2017, 09:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Mercedes-Benz w 2016 roku zanotował lepsze wyniki sprzedaży samochodów niż BMW, stając się jednocześnie największym producentem aut w klasie premium. To pierwsza tego typu sytuacja od 2005 roku.

Niemiecki koncern ze Stuttgartu sprzedał w ubiegłym roku 2083888 egzemplarzy, a jego konkurent z Bawarii znalazł nabywców dla 2003359 sztuk. Mercedes w ubiegłym roku odnotował wzrost sprzedaży o 11,3 proc. Dużą popularnością samochody tej marki cieszyły się w Chinach, gdzie wzrost sprzedaży wyniósł ponad 26 proc. Dla Europy był to wynik ponad 12 proc.

Jak zwracają uwagę media, te osiągnięcia potwierdzają słuszności polityki prezesa Mercedesa Dietera Zetsche. W 2007 roku koncern sprzedał spółkę córkę Chryslera, która według analityków przynosiła poważne straty.

"Mieliśmy pewne braki, a także problemy z kosztami i jakością. Design naszych samochodów nie stał też na najwyższym poziomie. Z Chryslerem nie byliśmy już typową marką premium" - tłumaczył w zeszłym roku w jednym z wywiadów Zetsche. Jednym z jego założeń było skoncentrowanie wysiłków firmy na rozwoju nowoczesnych technologii takich jak autonomiczna jazda kosztem krótkoterminowych wyników sprzedaży.

W 2011 roku w trakcie obchodów 125-lecia firmy Zetsche prognozował, że Mercedes odzyska pozycję lidera sprzedaży do 2020 roku. Wtedy koncern ze Stuttgartu spadł na trzecie miejsce w zestawieniu klasy premium, ustępując innym niemieckim producentom: BMW i Audi.

Jak tłumaczy agencja Reutera, odbudowa pozycji marki zaczęła się w maju 2013 roku razem z premierą nowej Klasy S. Zastosowano w tym modelu m.in. duży wyświetlacz elektroniczny, przez co samochód był skierowany do młodszego odbiorcy. Podobne podejście zastosowano w nowej Klasie C i E. (PAP)

lm/ itm/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.01.2017, 09:30
Źródło informacji PAP Technologie
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ