Newsletter

UOKiK: zaczyna obowiązywać ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów (komunikat)

10.01.2017, 17:38aktualizacja: 10.01.2017, 17:38

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

- UOKiK informuje:

Już dzisiaj - 10 stycznia – wchodzi w życie ustawa o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. W Urzędzie Ochrony Konkurencji i Konsumentów działa specjalny punkt kontaktowy udzielający informacji podmiotom, które chcą rozwiązać konflikt polubownie w ramach systemu.

Chcesz oszczędzić czas i pieniądze? Skorzystaj z pozasądowych metod rozwiązywania sporów. Już dzisiaj – 10 stycznia – zaczynają obowiązywać przepisy ustawy o pozasądowym rozwiązywaniu sporów. Przeczytaj odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania, które napływają do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

W UOKiK działa punkt kontaktowy udzielający pomocy konsumentom i przedsiębiorcom w sprawach dotyczących pozasądowego rozwiązywania sporów. Zadzwoń, napisz lub odwiedź punkt kontaktowy. Tel: 22 55 60 333, e-mail: kontakt.adr@uokik.gov.pl. Adres: Pl. Powstańców Warszawy 1, Warszawa.

Poniżej najważniejsze zasady pozasądowego rozwiązywania sporów:

1. 10 stycznia na stronie internetowej UOKiK zaczyna działać rejestr podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozwiązywania sporów. Do rejestru będą wpisywane podmioty, które zostaną uprawnione do pozasądowego rozwiązywania sporów konsumenckich.

2. Konsumencie, skorzystaj z metod pozasądowego rozwiązywania sporu, jeżeli sprzedawca odrzucił twoją reklamację.

3. Sprawa zostanie rozwiązana w ciągu 90 dni od momentu dostarczenia wszystkich informacji podmiotowi, który się nią zajmuje.

4. Postępowanie powinno być bezpłatne. Jednak podmiot, który będzie rozwiązywał spór, może wprowadzić odpłatność, ale w nieznacznej wysokości.

5. Przedsiębiorco, gdy zgadzasz się na pozasądowe rozwiązywanie sporów lub zobowiązuje cię do tego prawo (jak w przypadku banków), to poinformuj o tym na swojej stronie internetowej i we wzorcach umów, które zawierasz z konsumentami. Podaj nazwę podmiotu, do którego może się zwrócić konsument, by rozwiązać z tobą spór. Wskaż np. adres jego strony internetowej.

6. Jeżeli odrzuciłeś reklamację, zawsze musisz poinformować konsumenta o tym, czy zgadzasz się na rozwiązanie sporu pozasądowo lub czy nie wyrażasz zgody.

UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe.(PAP)

kom/ mkz/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 10.01.2017, 17:38
Źródło informacji UOKiK
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ