Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Zarząd GINO ROSSI SA z siedzibą w Słupsku ("Spółka") przekazuje do publicznej wiadomości strategiczne założenia i plany rozwoju Grupy GINO ROSSI na lata 2017-2019 ("Plany rozwoju").
W ocenie Zarządu w najbliższych latach dojdzie do strukturalnych zmian na rynku sprzedaży detalicznej. Zgodnie z globalnymi trendami dynamicznie będzie rozwijał się handel internetowy. W związku z tym Zarząd chce wykorzystać potencjał marki Gino Rossi oraz Simple do dalszego rozwoju kanału e-commerce i B2B, a jednocześnie zarządzać optymalną siecią sprzedaży o stabilnej rentowności.
Głównym celem strategicznym jest poprawa rentowności Grupy oraz wzrost wartości Spółki dla akcjonariuszy.
Kluczowe założenia strategiczne:
- Rozwój marek GINO ROSSI oraz SIMPLE
- Dalsza poprawa marży poprzez zmniejszenie jednostkowego kosztu wytworzenia
- Poprawa rentowności EBITDA oraz poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny
- Multi-kanałowość sprzedaży
- Koncentracja działań sprzedażowych i marketingowych na najbardziej rentownych i wzrostowych kanałach sprzedaży (szczególnie kanale e-commerce) przy jednoczesnej optymalizacji kanałów o wysokiej absorbcji gotówki (stacjonarny kanał detaliczny).
- CAGR skonsolidowanej sprzedaży Grupy 2016-2019: 6-10%
- W roku 2017 Grupa planuje przeznaczyć na inwestycje 7,3 MLN PLN a w latach 2018-2019 średniorocznie 5,5 MLN PLN z przeznaczeniem na : rozwój kanału e- commerce , selektywne otwarcia sklepów , rozwój własnego sourcingu produktowego
• Optymalizacja stacjonarnego kanału detalicznego:
- selektywny rozwój sieci salonów w Polsce (zamknięcia i otwarcia wybranych lokalizacji) oraz wzrost powierzchni w Czechach
- zwiększenie powierzchni ekspozycyjnej, średnia powierzchnia nowo otwieranych salonów 180-200 m2
- poszerzenie asortymentu (przede wszystkim akcesoria oraz obuwie o charakterze weekendowo sportowym )
- finalizacja pełnego wdrożenia tzw. omnichannel
• Dalszy rozwój kanału e-commerce
- wykorzystanie zjawiska przenikania się kanałów sprzedaży
- wzrost wartości sprzedaży własnego sklepu internetowego
- selektywna współpraca z zewnętrznymi sklepami internetowymi
- poszerzenie asortymentu o wysoko marżowe akcesoria drobne
- wykorzystanie rozwoju technologicznego w dziedzinie IT
- wejście na rynki zagraniczne
• Kontynuowanie rozwoju kanału B2B
- projektowanie i produkcja kolekcji na zlecenie
- produkty reklamowe dla firm i instytucji
- sprzedaż w kanale B2B poza granicami Polski
W związku z wdrożeniem i realizacją powyższych działań, Zarząd Gino Rossi S.A. stawia sobie następujące cele finansowe:
- wzrost rentowności EBITDA, między innymi dzięki korzystniejszemu miksowi kanałów sprzedaży (wzrost udziału kanałów o wyższej rentowności EBITDA),
- poprawa konwersji EBITDA na CF operacyjny
- sprowadzenie wskaźnika dług netto /EBITDA poniżej 2 do 2019.
Przekazane w niniejszym raporcie bieżącym założenia strategiczne stanowią cel, jaki stawia Zarząd Gino Rossi S.A. w związku z wdrożeniem i realizacją prezentowanych działań. Prezentowane w niniejszym raporcie bieżącym założenia finansowe nie stanowią prognozy wyników finansowych.
Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1
kom espi zdz
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.01.2017, 09:56 |
Źródło informacji | ESPI |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |