Newsletter

Grant Thornton: rośnie liczba zwolenników euro wśród polskich przedsiębiorców

24.01.2017, 09:54aktualizacja: 24.01.2017, 09:54

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

58 proc. szefów i właścicieli polskich firm chciałoby, by Polska przyjęła unijną walutę, grono to powiększyło się pierwszy raz od 6 lat - wynika z badania International Business Report przeprowadzonego na zlecenie firmy doradczej Grant Thornton.

Jak przypomniano w komunikacie, polskie firmy przez ostatnie lata z roku na rok traciły zaufanie do euro. "Według badania prowadzonego przez Grant Thornton, w 2010 r. aż 85 proc. szefów średnich i dużych przedsiębiorstw popierało przyjęcie przez Polskę unijnej waluty, jednak od tego czasu z roku na rok poparcie biznesu dla akcesji euro topniało i do 2015 r. skurczyło się o połowę - do zaledwie 42 proc." - głosi informacja.

Podkreślono, że "w ostatniej edycji badania, które zostało przeprowadzone w czwartym kwartale 2016 r., poparcie polskiego biznesu dla euro - po raz pierwszy od sześciu lat - wzrosło". "Odsetek firm popierających walutową integrację z eurolandem wzrósł do 58 proc., czyli do najwyższego poziomu od 2012 r." - czytany.

Zdaniem autorów badania rosnąca sympatia polskich firm do euro wynika z poprawy kondycji unijnej waluty i zakończenia "greckiego kryzysu", a tym samym oddalającego się widma rozpadu eurolandu.

Badanie przeprowadzono w ramach projektu badawczego International Business Report, prowadzonego przez Millward Brown na zlecenie Grant Thornton International. To cykliczne badanie ankietowe prowadzone wśród 10 tys. właścicieli i menedżerów średnich i dużych firm na świecie. Badanie obejmuje 37 krajów, w tym w Polskę (polska grupa to 200 ankietowanych). Ankieta dotycząca stosunku polskich firm do euro była przeprowadzona w IV kwartale 2016 r. (PAP)

pś/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 24.01.2017, 09:54
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ