Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Ekspert - ekonomista zbliżony do branży promowej powiedział w sobotę PAP, że "po ostatnich relacjach dotyczących możliwości poprawy infrastruktury technicznej na terenie Stoczni Szczecińskiej tym bardziej właśnie ta stocznia będzie predestynowana do wykonania takiego zadania technicznego, jak budowa promów dla polskich armatorów" - powiedział. Potwierdził, że "z punktu formalnego i biznesowego umowa może być zawarta już w marcu".
"Duża część pracy przy budowie jednostki, jeśli nie większość, odbędzie się w Stoczni Szczecińskiej. Łączy się to z większym wykorzystaniem firm kooperujących i działających na terenie Szczecińskiego Parku Przemysłowego, a także zagwarantowanym przez rząd rozwojem ekonomicznym i finansowym stoczni" - wyjaśnił ekonomista związany z finansowaniem rynku promowego.
Jak mówił, nowy prom wybudowany w Stoczni Szczecińskiej zastąpi wysłużone jednostki PŻB pływające na linii Świnoujście – Ystad. "Jest to najpilniejsza potrzeba armatora. Prom Mazovia, który wszedł na tę linię 2 lata temu jest nienajnowszą jednostką. Stąd pilna potrzeba włożenia na tą samą linię, na tzw. wahadle, nowego promu. Pozwoli to w pełni wykorzystać stale rosnący rynek przewozów pasażerskich oraz samochodów ciężarowych" - zaznaczył. (PAP)
Tgo/ mzb/ malk/ je/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 28.01.2017, 10:27 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |