Newsletter

Kraje Grupy Wyszehradzkiej powalczą o turystów z USA i Azji

15.02.2017, 14:55aktualizacja: 15.02.2017, 14:55

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Państwa Grupy Wyszehradzkiej będą tworzyły wspólnie oferty dla turystów z tzw. rynków dalekich: USA, Chin i Japonii. Zdaniem wiceministra sportu i turystyki Dawida Laska, możemy prezentować się jako jedna destynacja - ciekawa, różnorodna i bezpieczna.

W środę w Warszawie przedstawiciele państw Grupy Wyszehradzkiej podpisali Plan Marketingowy na 2017 r. Zakłada on, że w tym roku na zgłoszone przez poszczególne kraje projekty wspólnej promocji oferty turystycznej przeznaczone będzie 315 tys. euro - najwięcej na promocję w USA (122 tys. euro) oraz w Rosji (76 tys. euro). Promocja obejmie też Chiny, Japonię i kraje Azji Południowo - Wschodniej.

Organizowane będą m.in. wspólne stoiska na targach turystycznych czy wizyty studyjne dla zagranicznych biur podroży. Plan zakłada też wspieranie współpracy turystyki przygranicznej, przygotowanie wspólnych produktów turystycznych czy materiałów promocyjnych.

Jak mówił podczas konferencji prasowej po podpisaniu Planu polski wiceminister sportu i turystyki Dawid Lasek, w ostatnich latach w krajach Grupy V4 zanotowano wzrost "we wszystkich wskaźnikach obrazujących ruch turystyczny". "Absolutnym liderem" są Czechy - wynik 300 tys. wizyt z Chin rocznie to jest coś, co może imponować" - wskazał.

"Chcemy, by w ramach tej części Europy zafunkcjonowało coś, co można by nazwać "domem marek środkowoeuropejskich". Chcemy stworzyć wspólne pakiety (...), by turyści, którzy przyjeżdżają do Pragi - hubu turystycznego Europy Środkowej - zawitali także do Polski, na Węgry i Słowację" - mówił wiceminister po spotkaniu przedstawicieli delegacji.

Jego zdaniem wspólnie z Węgrami, Czechami i Słowacją możemy prezentować się jako jedna destynacja turystyczna - "bardzo ciekawa i różnorodna", a do tego - co jest nie bez znaczenia w obecnej sytuacji międzynarodowej - bezpieczna.(PAP)

drag/ pad/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 15.02.2017, 14:55
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ