Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Różne osoby wyrażają swoje opinie, ale w ramach rządu nie podjęliśmy żadnych działań" - powiedział Tchórzewski, odnosząc się do czwartkowych słów ministra Henryka Kowalczyka, który zasugerował, że PKN Orlen i Lotos mogą się połączyć, gdyż jest to pomysł na to, jak zwiększyć udział Skarbu Państwa w akcjonariacie płockiego koncernu.
Tchórzewski pytany, czy taka fuzja byłaby możliwa, odpowiedział, że "Komisja Europejska oczekuje konkurencji".
Grupa Orlen jest liderem na rynku paliwowym w Europie Centralnej dysponującym siecią 2 tys. 679 stacji paliw.
Jak wynika z raportu spółki po czterech kwartałach 2016 r., w 2016 r. płocki koncern osiągnął ponad 5,7 mld zł zysku netto, czyli o 2,5 mld zł więcej niż w tym samym okresie 2015 r. Nakłady inwestycyjne wyniosły w 2016 r. 4,1 mld zł.
Grupa Lotos zajmuje się wydobyciem i przerobem ropy naftowej oraz sprzedażą hurtową i detaliczną produktów naftowych. Jest producentem i dostawcą m.in. benzyny bezołowiowej, oleju napędowego, oleju napędowego do celów opałowych (lekki olej opałowy), paliwa lotniczego oraz ciężkiego oleju opałowego. Koncern specjalizuje się także w produkcji i sprzedaży olejów smarowych i asfaltów.
Grupa Lotos szacuje wstępnie, że miała w 2016 r. 1,8 mld zł skonsolidowanego zysku operacyjnego, 2,8 mld zł EBITDA i 2,6 mld zł oczyszczonej EBITDA LIFO. Przychody wyniosły 20,9 mld zł. Natomiast z przedstawionej w grudniu ub. r. strategii Grupy Lotos na lata 2017-2022 wynika, że firm chce podwoić średnioroczny wynik EBITDA LIFO w latach 2019-2022 do ok. 4 mld zł. (PAP)
drag/ pad/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 17.02.2017, 13:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |