Newsletter

REDAN SA (6/2017) Wstępna informacja o sprzedaży Grupy Redan w lutym 2017 r.

07.03.2017, 09:05aktualizacja: 07.03.2017, 09:05

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Raport bieżący 6/2017

Zarząd Redan S.A. informuje, iż:

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez Grupę Redan w lutym 2017 r. wyniosła 37 mln zł i była o 3% niższa w porównaniu do osiągniętych w tym samym okresie roku poprzedzającego. W ujęciu narastającym sprzedaż Grupy Kapitałowej Redan wyniosła 77 mln zł i była wyższa o 1% w porównaniu do sprzedaży osiągniętej w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec lutego wyniosła 140,9 tys. m2, co oznacza wzrost o 17% w odniesieniu do lutego 2016.

Segment dyskontowy

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w lutym 2017 r. wyniósł 22 mln zł co oznacza wzrost o 4% w porównaniu do lutego roku poprzedniego. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła 46 mln zł i była 8% wyższa w porównaniu z rokiem poprzednim.

Przechody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w lutym 2016 wyniosły 0,6 mln zł co oznacza wzrost o 9% w stosunku do lutego 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła 1,3 mln zł i była 18% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Sieć TXM na koniec lutego składała się z 405 sklepów własnych o łącznej powierzchni 101,9 tys. m2, która była 30% wyższa niż na koniec lutego 2016.

Znaczący wpływ na osiągnięty poziom sprzedaży w lutym 2017 roku miało niższe zatowarowanie sklepów TXM. Było to konsekwencją: (i) konieczności powiększenia powierzchni magazynu centralnego, aby zapewnić możliwość obsługi rosnącej sieci sklepów oraz (ii) uruchomienia nowego systemu SAP klasy ERP wspomagającego zarządzanie, w tym w zakresie zatowarowania oraz obsługi procesów magazynowych.

Segment modowy

Na rynku modowym sprzedaż towarów w lutym 2017 r. wyniosła 15 mln zł i była niższa o 11% niż w lutym poprzedniego roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sektora modowego wyniosła 31 mln zł i była 9% niższa niż w analogicznym okresie poprzedniego roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w lutym 2017 wyniosły 2 mln zł co oznacza spadek o 14% w stosunku do lutego 2016 roku. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 5 mln zł i była 2% wyższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec lutego wyniosła 39,0 tys. m2, tj. była na poziomie 7% niższym niż w tym samym momencie 2016 r.

Zmniejszenie sprzedaży segmentu modowego w lutym br. było skutkiem przede wszystkim: (i) mniejszej dostępności, w porównaniu do roku poprzedniego, wyprzedawanych towarów z sezonu jesień/zima, a tym samym mniejszych przychodów z ich sprzedaży oraz (ii) zmniejszenia powierzchni sieci punktów handlowych marki Troll będącej konsekwencją przesunięcia dystrybucji tej marki przede wszystkich do sklepu on-line.

Więcej na: http://biznes.pap.pl/pl/reports/espi/all,0,0,0,1

kom espi zdz

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 07.03.2017, 09:05
Źródło informacji ESPI
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ