Newsletter

H&M zachęca dostawców do wprowadzenia cyfrowych wypłat w celu podniesienia standardu życia prawie 2 milionów pracowników

08.03.2017, 16:40aktualizacja: 08.03.2017, 16:40

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

H&M jest pierwszą globalną marką odzieżową, która dołączyła do inicjatywy Better Than Cash Alliance Organizacji Narodów Zjednoczonych.

NOWY JORK, 8 marca 2017 r. /PRNewswire/ - Szwedzka grupa odzieżowa H&M ogłosiła, że od dziś będzie zachęcać dostawców do wynagradzania pracowników przez mobilne wypłaty lub inne cyfrowe sposoby przelewania środków w celu podniesienia standardu życia siły roboczej, zwiększenia przejrzystości i cięcia kosztów produkcji.

Dążenia te związane są z oficjalnym dołączeniem firmy do inicjatywy Better Than Cash Alliance, czyli współpracy rządów, firm i organizacji międzynarodowych pod przywództwem Organizacji Narodów Zjednoczonych powziętej w celu przyspieszenia odejścia od płatności gotówkowych na rzecz cyfrowych.

"Płatności cyfrowe są wydajnym i skalowalnym sposobem na podniesienie standardu życia pracowników naszych dostawców. To szybsze, bezpieczniejsze i bardziej przejrzyste rozwiązanie na otrzymywanie wypłat, zwiększenie integracji finansowej i wsparcie niezależności gospodarczej kobiet - skomentował Gustav Loven, kierownik do spraw zrównoważenia społecznego w grupie H&M. - Ponadto cyfrowe płatności mogą prowadzić do oszczędności po stronie naszych dostawców, a także zwiększyć bezpieczeństwo i być źródłem dokładniejszych danych na temat zarobków” - dodał kierownik.

65% procent z 1,6 miliona pracowników zatrudnianych wzdłuż łańcucha dostaw grupy H&M to kobiety. Wiele z nich ma ograniczony dostęp do usług finansowych potrzebnych do stworzenia lepszych warunków życia dla siebie i swoich rodzin. Wielu pracowników fabryk na całym świecie otrzymuje wypłaty wyłącznie w gotówce, co wiąże się z niewygodnymi, drogimi i niebezpiecznymi procesami zarówno po stronie fabryk, jak i siły roboczej. Zachęcanie dostawców do dokonywania wypłat poprzez kanały cyfrowe, jak na przykład konta bankowe, karty i pieniądze mobilne jest kontynuacją zobowiązania grupy H&M do zrównoważonego podejścia do współpracy z kontrahentami w celu promowania dobrych warunków pracy, odpowiednich pensji i zrównoważonego rozwoju gospodarczego.

Ponieważ to kobiety wyciągną większość korzyści z tego posunięcia jest ono dobrym przykładem na działania korporacji dążące do realizacji celu zrównoważonego rozwoju dotyczącego równości płci (cel nr 5) oraz godnej pracy i wzrostu gospodarczego (cel nr 8).

"Grupa H&M wykonuje odważny krok w kierunku uznania, że łańcuchy dostaw polegające w dużym stopniu na gotówce ograniczają wysiłki co do dania możliwości pracownikom i zwiększenia przejrzystości. A poza tym są niewydolne - skomentowała dr Ruth Goodwin-Groen, dyrektor zarządzająca inicjatywy Better Than Cash Alliance. - Zarząd grupy H&M stanie się przykładem dla innych firm w branży i nie tylko. Podążając za H&M także inne firmy przejdą na płatności cyfrowe i przyczynią się do szerzenia wzrostu integracyjnego i realizacji celów zrównoważonego rozwoju na rynkach wschodzących” - dodała dyrektor.

Ponadto grupa H&M jest jednym z wiodących konsumentów bawełny ekologicznej i bawełny typu Better Cotton na świecie oraz stosuje się do standardów i akcji na rzecz zrównoważenia środowiskowego i społecznego. Objęcie płatnościami cyfrowymi światowego łańcucha dostaw bawełny mogłoby dotyczyć nawet 250 milionów osób, włączywszy drobnych uprawców, którzy obecnie mają bardzo ograniczony dostęp do systemów płatności cyfrowych i usług finansowych w ogóle. Cyfryzacja płatności, pod warunkiem zachowania odpowiedzialnego podejścia do projektu i jego realizacji zgodnie z potrzebami konsumentów, może pozwolić grupie H&M na zwiększenie bazy dostawców i stworzenie zrównoważonego, produktywnego sektora rolniczego. Promowanie takiego podejścia leży u podstaw agendy na rzecz zrównoważonego rozwoju.

W ramach inicjatywy Better Than Cash Alliance opublikowano nowe badania skupiające się na analizie wybranych fabryk odzieżowych w Bangladeszu, które przeszły z płatności gotówkowych na cyfrowe w ciągu minionych pięciu lat. Z perspektywy fabryki analiza wykazała, że taka zmiana może zaoszczędzić nawet do 750 godzin produkcyjnych w miesiącu ze względu na to, że pracownicy spędzają mniej czasu poza linią produkcyjną, a w dwa lata po wprowadzeniu hybrydowego systemu płatności mobilnych i na konto bankowe koszty można ograniczyć o ponad 85%. Jednocześnie działania w kierunku szerzenia gospodarki cyfrowej wspierają dążenia do integracji finansowej przez włączanie pracowników, którzy wcześniej nie mieli kont bankowych, do formalnych systemów finansowych i rozbudowywanie umiejętności finansowych.

Grupa H&M dołączyła do 55 pozostałych członków inicjatywy Better Than Cash Alliance i będzie miała dostęp do wiedzy i doświadczenia technicznego inicjatywy i jej członków w celu przyspieszenia przejścia na płatności cyfrowe, tym samym niosąc pomoc w zakresie wzrostu gospodarczego i szerzenia integracji finansowej.

O Better Than Cash Alliance

Inicjatywa Better Than Cash Alliance opiera się na współpracy partnerskiej rządów, firm i organizacji międzynarodowych na całym świecie, którym przyświeca cel przyspieszenia odejścia od płatności gotówkowych na rzecz płatności cyfrowych w celu walki z ubóstwem i szerzenia integracyjnego wzrostu gospodarczego. Fundusz rozwoju kapitałowego Organizacji Narodów Zjednoczonych pełni rolę sekretariatu. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.betterthancash.org, śledząc @BetterThan_Cash lub zapisując się do biuletynu.

Logo - http://photos.prnewswire.com/prnh/20120919/CG77018LOGO

Źródło: Better Than Cash Alliance

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 08.03.2017, 16:40
Źródło informacji PR Newswire
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ