Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Woda butelkowana to jeden z podstawowych produktów w polskich gospodarstwach domowych. Kategoria wody butelkowanej obejmuje wodę gazowaną i niegazowaną, czystą, smakową oraz funkcjonalną. Od stycznia do grudnia 2016 r., 97 proc. nabywców przynajmniej raz kupiło produkty z tej kategorii.
Jak podaje GfK, biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów w tej kategorii, spadek zanotowały gospodarstwa z dużych miast, z osobą prowadzącą gospodarstwo w wieku 30-39 lat oraz gospodarstwa dwuosobowe.
Segment wody smakowej i funkcjonalnej (z dodatkami witamin lub minerałów - PAP) stanowił w ujęciu ilościowym około 12 proc. zakupów całej kategorii, mniej niż segment wody czystej.
Z badania wynika też, że biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, to około 18 proc. zakupów dokonano w hipermarketach.
Analiza dotycząca zakupów wody butelkowanej powstała na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych. (PAP)
pif/ amac/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 11.03.2017, 10:30 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |