Newsletter

W 2016 r. przeciętny nabywca kupił średnio 5,5 litra wody butelkowanej

11.03.2017, 10:30aktualizacja: 11.03.2017, 10:30

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Przeciętne gospodarstwo domowe kupiło niemal 220 litrów wody butelkowanej, wydając na ten cel ok. 200 zł. Przeciętny nabywca kupił średnio 5,5 litra wody butelkowanej, dokonując średnio 40 aktów zakupowych - wynika z badania GfK.

Woda butelkowana to jeden z podstawowych produktów w polskich gospodarstwach domowych. Kategoria wody butelkowanej obejmuje wodę gazowaną i niegazowaną, czystą, smakową oraz funkcjonalną. Od stycznia do grudnia 2016 r., 97 proc. nabywców przynajmniej raz kupiło produkty z tej kategorii.

Jak podaje GfK, biorąc pod uwagę częstotliwość zakupów w tej kategorii, spadek zanotowały gospodarstwa z dużych miast, z osobą prowadzącą gospodarstwo w wieku 30-39 lat oraz gospodarstwa dwuosobowe.

Segment wody smakowej i funkcjonalnej (z dodatkami witamin lub minerałów - PAP) stanowił w ujęciu ilościowym około 12 proc. zakupów całej kategorii, mniej niż segment wody czystej.

Z badania wynika też, że biorąc pod uwagę miejsca zakupu i kanały sprzedaży, to około 18 proc. zakupów dokonano w hipermarketach.

Analiza dotycząca zakupów wody butelkowanej powstała na podstawie danych pochodzących z prowadzonego od ponad 20 lat Panelu Gospodarstw Domowych GfK Polonia. Jego próbę stanowi 8 tys. polskich gospodarstw domowych. (PAP)

pif/ amac/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 11.03.2017, 10:30
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ