Newsletter

GUS: sprzedaż detaliczna w lutym rok do roku wzrosła o 7,3 proc.

17.03.2017, 15:53aktualizacja: 17.03.2017, 15:53

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

Sprzedaż detaliczna w lutym br. wzrosła o 7,3 proc. w porównaniu do lutego 2016 roku, po wzroście w styczniu o 11,4 proc. - poinformował w piątek Główny Urząd Statystyczny. W porównaniu do stycznia sprzedaż detaliczna w lutym spadła o 2,7 proc.

Konsensus przygotowany przez PAP Biznes wskazywał na wzrost o 8,7 proc. w ujęciu rocznym, zaś w ujęciu miesięcznym - na spadek o 1,4 proc.

Powyższe dane GUS podał w cenach bieżących, natomiast w cenach stałych w lutym tego roku odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w skali roku o 5,2 proc. (wobec wzrostu o 9,5 proc. przed miesiącem oraz o 6,2 proc. w lutym 2016 r.). W porównaniu ze styczniem br. miał miejsce spadek sprzedaży detalicznej o 2,8 proc. (wobec wzrostu przed rokiem o 1,3 proc.).

Według GUS w lutym 2017 r. podobnie jak w styczniu odnotowano wzrost sprzedaży detalicznej w cenach stałych w skali roku we wszystkich grupach. Wśród grup o znaczącym udziale w sprzedaży detalicznej "ogółem" wysoki wzrost w porównaniu z analogicznym okresem ub. roku zaobserwowano w jednostkach zajmujących się handlem paliwami stałymi, ciekłymi i gazowymi (o 8,5 proc. wobec spadku o 2,5 proc. przed rokiem) oraz w przedsiębiorstwach handlujących pojazdami samochodowymi, motocyklami, częściami (o 5,2 proc. wobec wzrostu o 14,6 proc. przed rokiem), jak również w podmiotach zaklasyfikowanych do grupy "pozostała sprzedaż detaliczna w niewyspecjalizowanych sklepach" (o 5,1 proc. wobec wzrostu o 8,5 proc. przed rokiem).

W grupach o niższym udziale w sprzedaży detalicznej "ogółem" znacznie zwiększyła się sprzedaż w jednostkach wchodzących w skład grupowań: "tekstylia, odzież, obuwie" (o 13,2 proc.) oraz "farmaceutyki, kosmetyki, sprzęt ortopedyczny" (o 12,5 proc.). (PAP)

pif/ dym/

Pobierz materiał i Publikuj za darmo

bezpośredni link do materiału
Data publikacji 17.03.2017, 15:53
Źródło informacji PAP
Zastrzeżenie Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media.

Newsletter

Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.

ZAPISZ SIĘ