Pobierz materiał i Publikuj za darmo
We wtorek na katowickim rynku, Tauron, we współpracy ze strażą pożarną, środowiskiem kominiarzy i samorządem Katowic, zainaugurował program edukacyjno-ekologiczny "Oddychaj powietrzem", ukierunkowany na walkę ze smogiem oraz promujący m.in. ekologiczne i bezpieczne sposoby ogrzewania.
"To nie jest akcja eventowa, to jest cały program +Oddychaj powietrzem+, w który jako Tauron chcemy zaangażować się w aglomeracji śląskiej. Chcemy przekonywać do ciepła systemowego - 250 mln zł chcemy przeznaczyć na ciepło systemowe po to, byśmy mogli oddychać lepszym powietrzem" - mówił Grzegorczyk.
Prezes ocenił, że współczesne technologie produkcji prądu i ciepła z węgla są ekologiczne i dostosowane do wymogów środowiskowych. "Ciepło podawane w ramach systemów ciepłowniczych podlega bardzo rygorystycznym przepisom środowiskowym - dlatego ma to charakter ekologiczny" - powiedział prezes, przekonując, iż rozwój sieci ciepłowniczej to skuteczna metoda walki z zanieczyszczeniem powietrza.
Eksperci wskazują, że przyczyną smogu w Polsce jest w 80 proc. tzw. niska emisja, czyli spaliny pochodzące z kotłów i pieców na paliwa stałe w gospodarstwach domowych. Sytuację pogarsza spalanie złej jakości węgla w urządzeniach niespełniających żadnych norm emisji spalin. Wg przedstawicieli grupy Tauron, sposobem na wyeliminowanie problemu smogu jest zmiana ogrzewania na ekologiczne.
"Chodzi przede wszystkim o to, żeby ludzie mieli świadomość, że mogą być ogrzewani taniej i lepiej, a także bezpiecznie dla siebie. To jest nasz cel" - powiedział Grzegorczyk, przybliżając cele rozpoczętej kampanii. (PAP)
mab/ son/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 21.03.2017, 12:41 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |