Pobierz materiał i Publikuj za darmo
"Jedna z sieci, w których pracownicy prowadzili akcję, już zaproponowała podwyżkę, rozmowy będą więc prowadzone" - poinformował PAP Alfred Bujara. "Jestem zadowolony z akcji. Będziemy informować o trudnej sytuacji pracowników handlu do skutku, czyli do momentu, aż wszystkie firmy zdecydują się usiąść z nami do rozmów. Dlatego też już dziś planujemy kolejną akcję, ale będzie ona przebiegała inaczej. O szczegółach poinformujemy wkrótce" - zapowiedział przewodniczący handlowej Solidarności.
Wtorkowa akcja polega na "przesadnie skrupulatnym i dokładnym wykonywaniu powierzonych obowiązków przez pracowników i przestrzeganiu obowiązujących w danym sklepie procedur" - wskazał Bujara.
Pracownicy przykleili także do ubrań specjalne naklejki - Pan da: lepsze warunki pracy, wyższe wynagrodzenie. W części sklepów rozdawano klientom ulotki informujące o przyczynach protestu (wydrukowano ich 100 tys.). "Materiały informacyjne wysłaliśmy również do pracowników sklepów, w których nie funkcjonuje nasz związek" - powiedział szef handlowej Solidarności.
"Akcja trwa w kilku tysiącach sklepów w całej Polsce" - poinformował Bujara we wtorek, po godz. 17. "Zakładaliśmy minimum 300 miejsc, gdzie pracownicy będą informowali o swoich żądaniach poprzez naklejki, ulotki. Już teraz mogę powiedzieć, że akcję widać w całej Polsce" - powiedział. Dokładne dane o liczbie sklepów Solidarność poda w przyszłym tygodniu.
Przewodniczący zaznaczył jednak, że w wielu sklepach "pracownicy zostali zastraszeni i nie mogli informować o swoich żądaniach". (PAP)
mp/ bap/ ajw/ bko/ ros/ /mab/ son/ maro/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 02.05.2017, 19:44 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |