Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Fairtrade to certyfikat, który w prosty i skuteczny sposób daje szansę na poprawę życia osób wytwarzających takie produkty jak: kawa, herbata, czekolada, banany, wina czy tekstylia. Obie organizacje od lat działają na rzecz zwiększenia podaży i popytu na produkty wytworzone w zgodzie ze standardami Sprawiedliwego Handlu.
"Uważamy, że nadszedł już czas na rozwój rynku produktów Fairtrade w Polsce, dlatego w naszej kampanii ‘Fairtrade w polskich sklepach’ zwróciliśmy się do sieci handlowych z apelem o wprowadzenie produktów Fairtrade, w tym zwłaszcza bananów do stałej sprzedaży" - mówi Maria Huma, prezeska Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie.
Jako pierwszy odpowiedział Lidl, który od 11 maja wprowadza do oferty czasowej we wszystkich sklepach na terenie Polski banany z certyfikatami Fairtrade i bio. Inna marka, która właśnie zdecydowała się na wprowadzenie produktów Fairtrade w Polsce to lody Ben&Jerry’s, które będzie można spróbować 13 maja podczas Majówki Fairtrade. W trakcie wydarzenia będzie można także porozmawiać z przedstawicielkami spółdzielni ASOGUABO z Ekwadoru zrzeszającej drobnych rolników produkujących banany Fairtrade. Odbędą się też warsztaty kulinarne (dla dorosłych i dla dzieci) z wykorzystaniem certyfikowanych produktów oraz pokaz slajdów i zdjęć nakręconych podczas wizyty ekipy Fundacji Kupuj Odpowiedzialnie w Ekwadorze.
Organizatorzy zapraszają przedstawicieli mediów na śniadanie prasowe, podczas którego porozmawiać będą oni mogli z gośćmi z Ekwadoru: Fabiolą Ramón, prezeską ASOGUABO oraz Lianne Zoeteweij, która kieruje sprawami handlowymi spółdzielni. Poczęstunek na śniadaniu prasowym zostanie przygotowany przez Restaurację Veganic.
Program majówki fairtrade:
11:00 - śniadanie prasowe,
12:00 - start!,
12:00-14.00 - warsztaty kulinarne i atrakcje dla dzieci, malowanie buziek,
14:00-15.30 - Jola Słoma & Mirek Trymbulak - warsztat kulinarny,
16:00-17.30 - "Pocztówki z Ekwadoru" - pokaz slajdów i filmików z plantacji bananów w Ekwadorze. Rozmowa z gośćmi z Ekwadoru.
Więcej informacji:
Informacja na temat wizyty producentów bananów Fairtrade z Ekwadoru do Polski: www.fairtrade.org.pl/aktualnosc/wizyta-asoguabo/
Materiał dla mediów: "Fairtrade daje siłę. Przyklad współpracy drobnych producentów bananów w ramach spółdzielni Asoguabo w Ekwadorze"
Raport: "Banany Fairtrade na polskim rynku. Analiza sytuacji obecnej i wskazówki na przyszłość"
KONTAKT:
Katarzyna Salus
tel. kom. +48 604 478 418
e-mail: katarzyna@ekonsument.pl
Wydarzenie finansowane jest ze środków Unii Europejskiej, Międzynarodowego Funduszu Wyszehradzkiego oraz z programu polskiej współpracy rozwojowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP w 2017 r.
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
POBIERZ ZDJĘCIA I MATERIAŁY GRAFICZNE
Zdjęcia i materiały graficzne do bezpłatnego wykorzystania wyłącznie z treścią niniejszej informacji
Data publikacji | 09.05.2017, 12:23 |
Źródło informacji | Fundacja Kupuj Odpowiedzialnie |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |
Newsletter
Newsletter portalu PAP MediaRoom to przesyłane do odbiorców raz dziennie zestawienie informacji prasowych, komunikatów instytucji oraz artykułów dziennikarskich, które zostały opublikowane na portalu danego dnia.
ZAPISZ SIĘPozostałe z kategorii
-
Image
Polska gościnność w sercu Ameryki - PLL LOT otworzyły nowy salonik biznesowy na lotnisku w Chicago
• Polskie Linie Lotnicze LOT otworzyły swój pierwszy salonik biznesowy w Ameryce Północnej.
• LOT Business Lounge zlokalizowany jest w porcie lotniczym O’Hare w Chicago.
• Przestrzeń dostępna jest dla pasażerów codziennie w godzinach od 7 do 24 czasu lokalnego.
• Salonik biznesowy w Chicago to kolejny krok w umacnianiu pozycji PLL LOT jako przewoźnika pierwszego wyboru dla pasażerów podróżujących między USA a Europą.- 20.12.2024, 15:36
- Kategoria: Biznes i finanse
- Źródło: PLL LOT