Pobierz materiał i Publikuj za darmo
Pierwsza część raportu skupiała się na obszarze fizycznym: śnie i odpoczywaniu, ruchu i odżywianiu. Druga część opracowania poświęcona jest obszarowi emocji, umysłu i celom działania.
Zdaniem autorki raportu psycholog Małgorzaty Czerneckiej z Human Power, to, co zasługuje na największą uwagę to aspekt emocji, ponieważ wiemy, że - czy tego chcemy czy nie - emocje towarzyszą nam w pracy.
Badania pokazały, że tylko 55 proc. pracowników zaczyna dzień z optymizmem i zapałem, a 1/5 wskazuje, że zaczyna dzień z negatywnymi emocjami. Co trzeci pracownik wskazuje, że w pracy odczuwa często zniecierpliwienie irytację i niepokój.
„To jest znaczący odsetek wśród menadżerów i pracowników. Podobna próba badanych odczuwa z kolei zmęczenie i zniechęcenie do wykonywanych obecnie obowiązków” - podkreśliła Czernecka.
40 proc. badanych zdaje sobie sprawę, że aktualnie utrwalony styl działania wpływa negatywnie na ich zdrowie. „Zwykle zdajemy sobie sprawę, że to, co robimy, czy to, w jaki sposób pracujemy, nam nie służy, natomiast być może brakuje nam wiedzy jak to zmienić, ponieważ działamy zgodnie z utrwalonymi przez lata nawykami” - dodała psycholog.
Raport pokazuje, że co trzeci pracownik zdaje sobie sprawę, że pracuje w stanie ciągłego rozproszenia i rozkojarzenia.
Raport „Praca, moc, energia w polskich firmach” przygotowany przez Human Power to pierwsze tego typu badanie realizowane w polskich firmach. Badanie przeprowadzono na próbie 1149 menadżerów i szeregowych pracowników w dużych polskich firmach. (PAP)
szu/ hgt/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 30.05.2017, 09:34 |
Źródło informacji | PAP |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |