Pobierz materiał i Publikuj za darmo
– MON informuje:
Ministerstwo Obrony Narodowej domaga się natychmiastowego sprostowania nieprawdziwych informacji zamieszczonych na portalu oraz w gazecie "Fakt" 14 czerwca br. w artykule pt. "Dla szefa MON CASA jak taxi!".
Podane w artykule dane dotyczące liczby lotów i związanych z tym kosztów są rażąco zawyżone i niezgodne ze stanem faktycznym. Minister Obrony Narodowej Antoni Macierewicz od października 2015 do czerwca 2017 r. korzystał z transportu samolotem CASA łącznie 58 razy (w 2015 roku 3 razy, w 2016 - 40 razy, a w 2017 - 15 razy), a nie jak twierdzi autor artykułu 112 razy.
Loty Ministra związane były wyłącznie z wykonywaniem obowiązków służbowych, w tym z ważnymi spotkaniami zagranicznymi - m.in. spotkaniami ministrów obrony państw V4 oraz UE.
Należy podkreślić, że poprzednik Ministra, Pan Tomasz Siemoniak, używał samolotu CASA w większości na trasie Warszawa-Wrocław-Warszawa, co było związane z jego działalnością partyjną, a nie piastowaniem urzędu Ministra Obrony Narodowej. Tylko od czerwca do listopada 2015 r., w czasie trwania kampanii wyborczej, Pan Tomasz Siemoniak odwiedzał swój okręg wyborczy 9 razy.
UWAGA: komunikaty publikowane są w serwisie PAP bez wprowadzania przez PAP SA jakichkolwiek zmian w ich treści, w formie dostarczonej przez nadawcę. Nadawca komunikatu ponosi odpowiedzialność za jego treść – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe. (PAP)
kom/ kka/
Pobierz materiał i Publikuj za darmo
bezpośredni link do materiału
Data publikacji | 14.06.2017, 22:32 |
Źródło informacji | MON |
Zastrzeżenie | Za materiał opublikowany w serwisie PAP MediaRoom odpowiedzialność ponosi – z zastrzeżeniem postanowień art. 42 ust. 2 ustawy prawo prasowe – jego nadawca, wskazany każdorazowo jako „źródło informacji”. Informacje podpisane źródłem „PAP MediaRoom” są opracowywane przez dziennikarzy PAP we współpracy z firmami lub instytucjami – w ramach umów na obsługę medialną. Wszystkie materiały opublikowane w serwisie PAP MediaRoom mogą być bezpłatnie wykorzystywane przez media. |